قائم مقام وزیر خارجه سوریه و علی اکبر صالحی دیدار کردند

۱۶م دیماه ،

فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه که ظهر شنبه وارد تهران شد، با علی اکبر صالحی در خصوص روابط دوجانبه، مسائل و تحولات جاری سوریه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قائم مقام وزیر خارجه سوریه در این دیدار گزارشی از آخرین تلاشها و تحرکات دیپلماتیک کشورش از جمله سفر اخیرش به مسکو و همچنین دیدار اخیر اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از دمشق ارائه کرد.

وی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران از جمله طرح شش ماده کشورمان برای پایان دادن به بحران سوریه تشکر کرد و آنرا نشانه اهتمام جمهوری اسلامی ایران به مسائل منطقه و مسلمانان و بیانگر نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و استقرار صلح در منطقه دانست.

صالحی نیز در این دیدار بر موضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشور و مردم سوریه برای برون رفت از شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در مورد آینده سوریه بر عهده مردم این کشور است و جمهوری اسلامی ایران همواره هرگونه مداخله خارجی در امور کشورهای مستقل از جمله سوریه را محکوم می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به اعلام آمادگی دولت سوریه بر گفت و گو و راه حل سیاسی بر برون رفت از بحران، مسئولیت ادامه بحران بر عهده طرف هایی است که با گفت و گو و راه حل سیاسی مخالفت می کنند.

صالحی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل سازنده بین کشورهای تاثیرگذار در منطقه شاهد بازگشت ثبات و آرامش به سوریه باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.