قائید رحمت:ورزش‌های زورخانه‌ای به ترویج فرهنگ مذهبی و ایرانی ما کمک می‌کند

خبرگزاری آریا – دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس ورزش‌های زورخانه‌ای را عاملی در جهت ترویج فرهنگ غنی ایرانی و مذهبی عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس قائید رحمت در خصوص برگزاری «هفته هنر پهلوانی» به منظور ترویج فرهنگ زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای با آموزه‌های دینی ما عجین بوده و ورزشکاران در این نوع ورزش همواره از خداوند و ائمه یاد می کنند؛ در حقیقت ذکر، یاد و نام خداوند، پیامبران و ائمه یکی از ارکان اصلی این نوع ورزش است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای یکی از ورزش‌هایی است که به ترویج فرهنگ غنی و مذهبی ما بسیار کمک می‌کند؛ اما متأسفانه حتی با وجود این نقش مهم کم‌لطفی و در برخی موارد بی‌توجهی باعث شده ورزش‌های زورخانه‌ای مهجور بماند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه باید در هر شهری حداقل یک زورخانه باشد، افزود: مردم هر شهر حداقل به یک زورخانه در شهر خود نیاز دارند؛ اما متأسفانه با وجود اینکه این مکان‌ها می تواند تأثیر زیادی بر فرهنگ ایرانی بگذارد، خیلی از شهرها از این نعمت محروم بوده و بستری برای فعالیت ورزشی جوانان و سالمندان فراهم نمی‌شود.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طیف سنی گسترده علاقه‌‎مندان به ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: از دوران گذشته زورخانه یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج فرهنگ ایرانی به شمار می‌رفته و در خیلی از نقاط کشور موجود بوده؛ اما از همان دوران گذشته نسبت به ورزش‌های زورخانه‌ای بی‌توجهی صورت گرفته و متأسفانه حتی با گذشت زمان شاهد هیچ‌گونه توجهی به این عرصه نبوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه انجام ورزش‌های زورخانه‌ای نیاز به باز‌ترویج دارد، گفت: امروزه برای حفظ و نگه‌داری از هنر پهلوانی برنامه‌ها و مسابقاتی سراسری در نقاط مختلفی از کشور برگزار می‌شود که لازم است با یک اقدام رسانه‌ای به گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای در میان مردم به ویژه جوانان کمک شود.
قائید رحمت با اشاره به نقش مؤثر پیشکسوتان در این عرصه گفت: جوانان همواره از ورزش‌های زورخانه‌ای استقبال کرده و باید با حضور پیشکسوتان متعهد بستری برای گرایش هر چه بیشتر جوانان به این ورزش‌ها فراهم کنیم .
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان از احداث زورخانه‌های جدید خبر داد و گفت: احداث زورخانه‌های جدید در شهرستان درود و ازنا یکی از اقداماتی است که می تواند به تشویق جدی جوانان و سالمندان برای ورود به این حوزه کمک فراوانی کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.