قانون اساسی به هیچ وجه انتخاب یا معرفی جانشین از سوی رئیس‌جمهور را در خود نگنجانده است

۲۴اردیبهشت،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی به هیچ وجه انتخاب یا معرفی جانشین از سوی رئیس‌جمهور را در خود نگنجانده است،‌ حتی در مورد مقام معظم رهبری هم چنین چیزی صدق نمی‌کند و مجلس خبرگان این وظیفه را بر عهده دارد.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور در همراهی مشایی برای ثبت‌نام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این حرکت اصلا شایسته نبود زیرا سبب بدعت‌گذاری در کارها و وظایف ریاست‌جمهوری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام احمدی‌نژاد به عنوان انتخاب جانشین از سوی رئیس‌جمهور بود یا خیر؟ تصریح کرد: این مسئله وجهه قانونی ندارد که شخصی در این سمت بخواهد جانشین انتخاب کند.  
 
حقیقت‌پور با بیان این مطلب که ما باید براساس قانون اساسی حرکت کنیم، اظهار داشت: میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی به هیچ وجه انتخاب یا معرفی جانشین از سوی رئیس‌جمهور را در خود نگنجانده است،‌ حتی در مورد مقام معظم رهبری هم‌چنین چیزی صدق نمی‌کند و مجلس خبرگان این وظیفه را بر عهده دارد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احمدی‌نژاد حرکت شایسته‌ای انجام نداد، بدعت بدی را در جامعه پایه‌گذاری کرد و این مسئله اثرات سازنده‌ای در آینده نخواهد داشت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این مسئله در همین مرحله سرکوب شده و محدود شود تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

انتهای پیام// 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.