قانون و مجری آن در “کاهش جرایم مواد مخدر” دو روی یک سکه‌اند

فروردین ۱۴۰۳

یک حقوقدان گفت: حجم زیادی از آمار زندانیان، به خصوص زندانیان خارج از کشور را مجرمانی که مرتکب جرائم مواد مخدر می باشند، تشکیل داده و این در حالی است، که قانون و مجری آن در کاهش این جرایم، دو روی یک سکه‌اند.

“محمدحسین صمدی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی مواد مخدر اظهار داشت: حجم زیادی از آمار زندانیان، به خصوص زندانیان خارج از کشور را مجرمانی که مرتکب جرائم مواد مخدر می باشند، تشکیل داده و این در حالی است، که قانون و مجری آن در کاهش این جرایم دو روی یک سکه‌اند.

وی ادامه داد: قانونگذار در موارد ۴، ۵ و ۸  قانون مجازات اسلامی، با توجه به میزان مواد و چگونگی عملکرد قاچاقچیان مجازات‌هایی را اعم از ترکیبی(حبس، شلاق و جریمه) برای این دسته از اشخاص تعیین کرده است.
 
صمدی با اشاره به مصادره اموال قاچاقچیان افزود: مصادره اموال حاصل از همان جرم، به معنای مصادره تمامی اموالی است که احتمالا در دفعات گوناگون از طریق قاچاق کسب شده است.

این حقوقدان در پایان گفت: یکی از موارد لازم و بدیهی در راستای کاهش آمار پرونده‌های مواد مخدر به دادگاه‌ها صرف هزینه و تلاش تمامی مسئولین به منظور فرهنگ‌سازی و اجرای قانون است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.