قباد شیوا: پوستر تئاتر باید در ارتباط مستقیم با تئاتر باشد

۳۱فروردین۱۳،

پوسترهای تئاتر در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید/

هفته آینده در خانه هنرمندان نمایشگاهی از پوسترهای تئاتر برگزار می‌شود، قباد شیوا؛ هنرمند مطرح گرافیک معتقد است، پوستر تئاتر باید بی‌واسطه و در ارتباط مستقیم با تئاتر باشد.

قباد شیوا هنرمند نام آشنایی گرافیک در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: هفته آینده نمایشگاهی از پوسترهای تئاتر  برگزار می‌شود که در آن چند پوستر تئاتری که پیش از این طراحی کرده بودم هم به نمایش گذاشته می‌شود.

این هنرمند دربارهٔ تولید پوسترهای تئاتر اظهار کرد: در حال حاضر وقتی پوسترهای تئاتر را با پوسترهای سینمایی یا سایر پوسترها مقایسه می‌کنم می‌بینم که پوسترهای تئاتر از کیفیت بهتری برخوردار است و به طور کلی هنرمندان در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند اما گاهی هم شاهد تولید پوسترهای تئاتر ضعیف هم هستیم.

شیوا با تاکید بر اینکه در تولید پوستر تئاتر موفق هستیم تصریح کرد: به طور کلی در تولید پوستر تئاتر موفق هستیم اما نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر داشت این است که پوسترهای تئاتر باید ارتباط مستقیمی‌ با تئاتر داشته باشند. گاهی اوقات شاهدیم که پوستر تئاتری از نظر گرافیکی بسیار زیباست اما وقتی تئاتر را تماشا می‌کنیم متوجه می‌شویم که میان پوستر و محتوای تئاتر ارتباط خاصی وجود ندارد.

او در این باره افزود: بنابراین طراح پوستر خودش باید متن تئاتر را مطالعه کند، با کارگردان دربارهٔ محتوا صحبت کند و اگر ابهامی‌ وجود داشت آن‌را برطرف سازد.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی پوستر تئاتر نسبت به سینما این است که در تئاتر شاهد ارتباطی واقعی با مخاطب هستیم. مخاطب هنرمند را به طور زنده و واقعی می‌بیند بدون هیچ رنگ و دوربین و نور و سایه. بنابراین پوستر‌های تئاتر هم باید واقعی باشند و نمی‌توان از فتوشاپ در این هنر استفاده کرد. رنگ باید رنگ باشد، جای قلمو ،جای قلمو و… تمام این موارد باید به دقت رعایت شود در حالیکه پوستر سینما چنین ویژگی ندارد و مخاطب ارتباط مستقیمی‌ با هنرمندان ندارد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.