قبرس خواهان حمایت‌‌ غرب/ تحویل شهروند ایرانی به آمریکا برای خروج از بحران

۲۱اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تحویل یک شهروند ایرانی به آمریکا به اتهام نقض ممنوعیت فروش سلاح توسط قبرس گفت: این اقدامات منافعی را برای این کشور به‌همراه نداشته و تنها به خاطر وابستگی‌ و تبعیت بی‌چون و چرای از غرب صورت گرفته است.

” مصیب نعیمی ” در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام کشور قبرس در تحویل یک شهروند ایرانی به آمریکا به اتهام نقض ممنوعیت فروش سلاح، گفت: قبرس جزیره‌ای کوچک، سرشار از سرمایه‌های انگلیسی، فاقد استقلال و یکی از کشورهای منطقه یورو به شمار می‌رود و این در حالی است که منطقه یورو با بحران مالی مواجه بوده بنابراین این کشور خواهان حمایت‌‌های مالی غرب برای خروج از شرایط بحرانی است.

وی ادامه داد: قبرس شمالی تنها با حمایت‌های غرب از لحاظ اقتصادی و توریستی با وجود پایگاه نظامی انگلیس در این کشور، پابرجا بوده بنابراین نمی‌توان به لحاظ سیاست خارجی از آن به عنوان کشوری مستقل یاد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات قبرس منافعی را برای این کشور به‌همراه ندارد، خاطر نشان کرد: اقدام قبرس را می‌توان ناشی از وابستگی‌ها و تبعیت بی‌چون و چرای این کشور از غرب دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.