قبل از خواب از موبایل استفاده نکنید

۲۰خردادماه،

تحقیقاتی که در زمینه استفاده از موبایل هنگام شب انجام شده، نشان داده که این دستگاه‌ها سبب کاهش میزان خواب در اشخاص می‌شود.
به گزارش موبنا، اگر جزو آن دسته از اشخاص میباشید که معمولا در طول شب و پیش از خواب از گوشی موبایل استفاده می‌کنید، احتمالا خواب خوبی ندارید.
بر اساس گزارش موسسه پلی‌‌تکنیک رنسلیر در نیویورک، روشنایی نور تبلت سبب کاهش میزان ملاتونین تا ۲۳ درصد در بدن انسان می‌شود.
میزان ملاتونین در اشخاص و هنگام خواب معمولی و نرمال است بنابراین سبب می‌شود که بدن انسان در تاریکی و زمان استراحت به خواب برود.
موسسه پلی‌‌تکنیک رنسلیر اقدام به آزمایش ۱۳ فرد ۲۰ ساله کرد که هنگام خواب از روی عادت از دستگاه تبلت خود استفاده می‌کردند.
بر این اساس به سبب نوری که داخل چشم کاربر تابیده می‌شود سبب اختلال در خواب آنها می‌شود.
گزارش‌ها حاکی است اشخاص پیش از خواب و هنگامی که چراغ‌ها را خاموش می‌کنند از دستگاه موبایل خود برای مطالعه یا وبگردی استفاده می‌کنند که در این مورد نور انتشار یافته از این دستگاه‌ها سبب کاهش میزان ملاتونین در بدن می‌شود.
کارشناسان می‌گویند بهتر از پیش از خواب گوشی‌ها و تبلت‌های خود را خاموش کرده یا به حالت بی‌صدا درآورد یا هنگام استفاده، این دستگاه‌ها را در فاصله بیشتری از چشم‌ها نگه داشت.
این تحقیقات همچنین نشان داده که فقط آی‌فون ۳G و آی‌فون ۴ میزان نوری که ساتع می‌کنند کمتر از سایر گوشی‌های هوشمند است و سبب بی‌خوابی در میان اشخاص نمی‌شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.