قبولی ۸۳ درصدی داوطلبین کنکور ۹۱

قبولی ۸۳ درصدی داوطلبین کنکور ۹۱

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه آماری از میزان مجازینی که انتخاب رشته کرده اند، اعلام کرد که از هر ۱۰۰ داوطلب ۸۳ نفر در کنکور سال ۹۱ پذیرفته خواهند شد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: در آزمون سراسری سال ۹۱، تعداد یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۷۴ نفر تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام را تکمیل کردند و متقاضی شرکت در آزمون شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام کننده، ۹۳۲ هزار و ۴۶۳ داوطلب یعنی ۸۷٫۴۵ درصد در کنکور حاضر و ۱۲٫۵۵ درصد از داوطلبان در کنکور غایب بودند.

معاون سنجش با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سال ۹۱ تمام شرکت کنندگان در کنکور برای شرکت در مرحله انتخاب رشته مجاز اعلام شدند که از تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۶۳ نفر، ۷۵۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب فرم انتخاب رشته را تکمیل کردند. به عبارت دیگر ۸۰٫۶۶ درصد از مجازین انتخاب رشته کرده و ۱۹٫۳۴ درصد از مجازین انتخاب رشته نکردند.

این مقام مسئول در سازمان سنجش با بیان اینکه از تعداد ۷۵۲ هزار و ۱۵۱ داوطلبی که انتخاب رشته کرده اند، با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و بین المللی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پیام نور موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان (مراکز تریت معلم سابق) حدود ۸۳ درصد آنان پذیرش می شوند.

وی تاکید کرد به دیگر سخن از هر ۱۰۰ داوطلب انتخاب رشته کننده ۸۳ نفر پذیرش خواهند شد.

به گفته توکلی، فهرست اسامی نهایی پذیرفته شدگان براساس برنامه زمانی پیش بینی شده در نیمه دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد که با اصلاحات صورت گرفته، ظرفیت پذیرش حدود ۶۲۵ هزار داوطلب اعلام شده است.

قبولی ۸۳ درصدی

 

داوطلبین

 

کنکور ۹۱


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.