قدردانی رییس دانشگاه لبنان از دستاوردهای سفر به ایران در راستای تبادلات علمی دو کشور

۰۱ تیرماه ۱۳،

دکتر عدنان سیدحسین، رییس دانشگاه لبنان که اخیراً‌ در رأس یک هیأت عالی‌رتبه دانشگاهی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود، در دیدار با دکتر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر کشورمان در لبنان، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای این سفر،‌ از حسن توجه و برنامه‌ریزی طرف ایرانی در جهت توسعه تبادلات دانشگاهی و همکاری‌های علمی- فن‌آوری تشکر و قدردانی کرد.

هیأت دانشگاهی لبنان در سفر یک هفته‌ای به کشورمان، علاوه بر ملاقات با دکتر دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و مهندس امیری‌نیا مدیر مرکز همکاری‌های فن‌آوری و نوآوری ریاست جمهوری، جلسات متعددی با رییسان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، تربیت مدرس، فردوسی، اصفهان، جامعه المصطفی و مراکز تحقیقاتی مختلف ایران داشت.

دکتر عدنان سیدحسین در این دیدار با اشاره به افتتاح رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه لبنان از سال قبل در مقطع کارشناسی و استقبال گسترده دانشجویان لبنانی از آن، خواستار تقویت این رشته از طریق اعزام اساتید برجسته شد.

رییس دانشگاه لبنان امضای چهار تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان، پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران،‌ پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک و زیست فن‌آوری در این سفر و هم‌چنین امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی شریف و تربیت مدرس به‌ویژه در زمینه علوم نانو و بایوتکنولوژی را نشانه تأکید و عزم موجود بر گسترش روابط علمی و فن‌آوری میان دو کشور دانست.

عدنان سیدحسین در این دیدار بر آمادگی دانشگاه لبنان جهت پذیرش دانشجویان ایرانی در قالب بورسیه در مقطع دکترا در چارچوب توافق‌نامه همکاری علمی-آموزشی میان دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.