قد رئیس جمهور باید چقدر باشد؟

۲۱خردادماه،

اگر یک چهره متخصص و باتجربه، دعوت به همکاری مدیر ارشدی را که فاقد مهارت و شایستگی کافی است نپذیرد کار غیرارزشی کرده است؟

ممتازنیوز: پاسخ این سوال چه مثبت و چه منفی باشد، در عالم واقع، معمولا اوضاع چنین است که اشخاص شایسته و توانمند حاضر نیستند ریاست کسی را قبول کنند که در تخصص و مهارت و تجربه و درک و توان، در رده های پایین تر قرار دارد. اصولا در نظام شایسته سالاری، فرض بر این است که فرد ارشد، در مجموع، نمره اش بالاتر از زیردستانش باشد و به عبارت دیگر قدبلندتر باشد. در غیر این صورت، مدیر کوتاه قد ، کاری می کند که مدیران زیرمجموعه اش قد نکشند و به اصطلاح ورزشکارها قدشان بسوزد.

رئیس جمهور باید آن قدر قدبلند باشد که اگر از مدیران کارآمد و با تجربه کشور دعوت به همکاری کرد دست رد به سینه اش نزنند. رئیس جمهوری که سابقه مدیریتی اش در کارهایی خلاصه می گردد که سظحش پایین بوده و  تعداد اشخاصی که زیردستش کار کرده اند  محدود می باشند،طبیعتا دایره شناختش از چهره های متخصص محدود است.

نمی دانم استفاده از هورمون های مصنوعی و دوپینگ و نظایر آن می تواند ، به فیزیک قد کمک کند یا نه، اما در عالم سیاست، علاوه بر آنکه باید قدبلندی در ذات آدمها باشد، تجربه و مهارت و شانه زیر کارهای بزرگ دادن، پارامترهایی می باشند که قد را بلند نگاه می دارند.

پیداکردن قدکوتاه ، قدبلند و قدبلندتر در میان کاندیداهای ریاست جمهوری سخت نیست.

منبع:خبرآنلاین


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.