قرارداد خارج از بنگاه املاک فسخ می شود

۲۲ آبان ،

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: هر قرارداد و معامله ای ملکی که بدون کد رهگیری و خارج از بنگاه املاک منعقد شود تخلف محسوب شده و معامله فسخ خواهد شد.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه قراردادهای املاک در بنگاه ها باید با کد رهگیری صورت بگیرد گفت: در صورتی که قراردادی خارج از بنگاه املاک یا بدون کد رهگیری منعقد شود تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشور در بحث قراردادهای املاک در مقایسه با دیگر کشورها کم کاری های بسیاری دارد.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه در حال حاضر در قرن شفافیت قراردادها به سر می بریم افزود: ایران نسبت به کشورهای خارجی از روش قراردادی سنتی در معاملات خود استفاده می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه مشاوران املاک باید قوانین موجود در حوزه مسکن را رعایت کنند.

خسروی در ادامه اظهار داشت: همهی مشاوران املاک باید برای رونق و پیشرفت صنف املاک کشوری قوانین موجود در این حوزه را رعایت و به آن احترام بگذارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه در صورتی که قراردادی بدون کد رهگیری منعقد شود افزود: در صورتی که بنگاه املاکی بدون جواز معامله ای انجام دهند از سوی مسئولان پیگیری و املاک شخص مورد نظر پلمپ می شود.

براساس این گزارش تفسیری پیش از این در یکی از مناطق تهران قراردادها به صورت شخصی بدون حضور کارشناس املاک و ثبت دفتری انجام می شد که با پیگیری های انجام شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک از ادامه این کار جلوگیری شد.
رئیس اتحادیه املاک در این خصوص توصیه کرد و گفت: در صورت ملاحظه تخلف در بنگاه ها به اتحادیه املاک گزارش تفسیری داده تا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.