قرارداد دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی و بانک تجارت امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فرزین ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد دو میلیارد دلاری عاملیت صندوق توسعه ملی با بانک تجارت گفت: تامین منابع لازم برای پروژه های سرمایه گذاری کشور جزء اهداف صندوق در سال تولید ملی است و ما امیدواریم بتوانیم با توجه به محدودیت تامین مالی ارزی به واسطه تحریم ها، منابع صندوق را جایگزین کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: تاکنون با حدود ۱۱ بانک، ۲۹ میلیارد دلار قرارداد عاملیت منعقد و بانک تجارت با عنوان عامل دوازدهم صندوق توسعه ملی پذیرفته شد.

فرزین با اشاره به اینکه بانک تجارت یک بانک خصوصی شده و پیشرو در انجام امور ارزی در کشور است، بیان داشت: بانک تجارت تجربه مناسبی در حوزه های نفت، صنعت، انرژی و مس دارد که می توان منابع را به این صنایع هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد دیگری با بانک تجارت به صورت ریالی داریم، تصریح کرد: در سال جاری صندوق باید ۱۰ درصد منابع خود را به صورت ریالی به بخش صنعت و ۱۰ درصد به صورت ریالی به بخش کشاورزی پرداخت کند، بنابراین تاکنون با بانک تجارت ۵ قرارداد عاملیت ریالی منعقد شده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، مبلغ قرارداد ریالی امروز با بانک تجارت را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های زودبازده، کوتاه مدت و حمایت از اشتغال خواهیم بود.

وی همچنین از انجام ۱۴٫۵ میلیارد دلار مسدودی برای پروژه ها در بانکهای عامل و پذیرفته شدن طرحهای معرفی شده توسط صندوق خبر داد و گفت: موجود صندوق هم اکنون ۴۰ میلیارد دلار است که در درون آن، ۱۴٫۵ میلیارد دلار یاد شده نیز قرار دارد.

در ادامه محمدرضا فلاح، مدیرعامل بانک تجارت نیز در اظهاراتی گفت: بانک تجارت ارزیابی اختصاصی پروژه‌‍‌های متقاضی دریافت تسهیلات را انجام خواهد داد و ما هم اکنون با انبوهی از پروژه های نیمه تمام در کشور مواجه هستیم، با این حال می بینیم که پروژه های جدیدی نیز کلنگ زنی می شود.

فلاح حمایت از اشتغال و تولید ملی را جزو اولویت های تسهیلات‌دهی بانک تجارت در سال جاری برشمرد و تاکید کرد: تامین سرمایه در گردش واحدها و تکمیل ظرفیت‌ها از اولویت‌های پرداخت تسهیلات این قرارداد توسط بانک تجارت خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.