قربانیان مثلث برمودا

در این مبحث هواپیماها و کشتیهای مهمی که تا سال ۱۹۷۴ در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند، را لیست کرده‌ایم.
هواپیماهای مهم مفقود شده
۱٫ ۵ دسامبر ۱۹۴۵ : ۵ هواپیمای جنگنده TBM متعلق به نیروی دریایی که در یک پرواز آموزشی از پایگاه دریایی هوایی فورت لادردیل در فلوریدا به هوا برخاستند و همگی ناپدید شدند. مجموع خلبان و سرنشینان آن ۱۴ نفر بودند.
۲٫ ۵ دسامبر ۱۹۴۵ : هواپیمای بمب افکنهای PBM مارتین مارینر با ۱۳ خدمه که جهت نجات هواپیماهای TBM اعزام شده بود، چند دقیقه بعد از پرواز ارتباط رادیویی‌اش قطع شده و ناپدید گشت.
۳٫ ۱۹۴۷ : هواپیمای سوپر فورت C-54 متعلق به ارتش آمریکا در ۱۰۰ مایلی برمودا ناپدید شد.
۴٫ ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ : هواپیمای چهار موتوره استارتایگر از نوع تئودور ۴ در حالیکه ارتباط رادیویی‌اش با مرکز قطع گردیده بود، در ۳۸۰ مایلی شمال شرقی برمودا با ۱۳ سرنشین و خدمه گم شد.
۵٫ ۲۸ دسامبر ۱۹۴۸ : هواپیمای Dc-3 در مسیر سن خوان به میامی با ۳۲ سرنشین به اضافه خدمه ناپدید شد.
۶٫ ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ : استارآریل همتای هواپیمای استارتایگر ، در مسیر لندن به سانیتاگوی شیلی از طریق برمودا و جامائیکا ، در ۳۸۰ مایلی جنوب و جنوب غربی برمودا سمت کینگستون پس از قطع ارتباط رادیویی‌اش ، ناپدید شد.
۷٫ مارس ۱۹۵۰ : هواپیمای آمریکای گلوب ماستر در شمالی‌ترین قسمت مثلث در حالیکه رهسپار ایرلند بود، گم شد.
۸٫ ۲ فوریه ۱۹۵۲ : هواپیمای باربری انگلیسی یورک در شمال مثلث که رهسپار جامائیکا بود، با ۳۳ سرنشین ، ناپدید شد.
۹٫ ۳۰ اکتبر ۱۹۵۴ : هواپیمای نیروی دریایی سوپر کانستلیشن با ۴۰ سرنشین در شمال مثلث ناپدید گشت.
۱۰٫ ۹ نوامبر ۱۹۵۶ : هواپیمای گشتی P5M متعلق به نیروی دریایی با ۱۰ خدمه نزدیک برمودا ناپدید شد.
۱۱٫ ۸ ژانویه ۱۹۶۲ : هواپیمای نیروی هوایی در مسیر لنگلی فیلد ، در ویرجینیا به آزورز ، گم شد.
۱۲٫ ۲۸ آگوست ۱۹۶۳ : دو هواپیمای جدید متعلق به نیروی هوایی ، چهار موتوره از نوع KC- 135 استراتوتانکرز از پایگاه هوایی همستید ، در فلوریدا به قصد پیوستن به گروه اختصاص یافته جهت سوخت گیری ، در ۳۰۰ مایلی جنوب غربی برمودا ناپدید شد.
۱۳٫ ۵ ژوئن ۱۹۶۵ : هواپیمای C- 119 باکسکار با ۱۰ خدمه در جنوب شرقی باهاما ناپدید گردید.
۱۴٫ ۱۱ ژانویه ۱۹۶۷ : هواپیمای YC- 122 شکاری که به هواپیمای باری تبدیل شده بود، با ۴ سرنشین در ناحیه گلف استریم بین پالم‌بیج و گراند باهاما گم شد.
۱۵٫ ۲۲ سپتامبر ۱۹۶۳ : هواپیمای بازی C-132 که رهسپار آزوزر بود، ناپدید گشت.
کشتیهای مهم مفقود شده
لیست زیر کشتیهای مهمی که در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند یا بدون هیچ سرنشینی به حالت غرق شده در آبها پیدا شده‌اند، را نشان می‌دهد.

۱٫ ۱۸۴۰ : کشتی بزرگ فرانسوی رزالی که از اروپا عازم هاوانا بود، در مثلث برمودا با تمام وسایل دریانوردی و مجموعه‌های دست نخورده پیدا شد، در حالی که تمام سرنشینان آن ناپدید شده بودند.
۲٫ ژانویه ۱۸۸۰ : کشتی جنگی بادبان‌دار انگلیسی آتلانتا ، برمودا را به مقصد انگلستان با ۲۹۰ سرنشین ترک کرد که احتمالا در محلی نه چندان دور از برمودا باید ناپدید شده باشد.
۳٫ اکتبر ۱۹۰۲ : کشتی آلمانی سه دکله فریا ، مدت زمانی کوتاه بعد از ترک مانزانیوی کوبا در حالیکه خیلی ناجور کج شده و قسمتی از دکل آن از بین رفته و لنگر آن آویزان بود، پیدا شد. تقویم اتاق کاپیتان ۱۴ اکتبر یعنی روز بعد از حرکت را نشان می‌داد.
۴٫ مارس ۱۹۱۸ : کشتی نیروی دریایی آمریکا به نام یواس. اس سیکلوپز ، ۱۹۰۰۰ تنی با طول ۵۰۰ پا در چهارم مارس از باربادوس با ۳۰۹ سرنشین و خدمه به طرف نورفولک حرکت کرد. نه هوا بد بود، نه پیامی رادیویی دریافت شد و نه قطعه شکسته‌ای هرگز از آن بدست آمد.
۵٫ ۱۹۲۵ : اس. اس. کاتوپاکسی که از چارلستون عازم هاوانا بود، ناپدید گردید.
۶٫ آوریل ۱۹۳۲ : دو کشتی دکل‌دار جان و مری ، ثبت شده در نیویورک ، شناور اما خالی از سرنشین در ۵۰ مایلی جنوب برمودا در حالیکه بادبانهایشان جمع شده بود و بدنه آنها به تازگی نقاشی گردیده بود، پیدا شدند.
۷٫ فوریه ۱۹۴۰ : کشتی گلوریا کلیت از سینت وینسنت ، متعلق به کمپانی هند غربی ، بدون سرنشین از ۲۰۰ مایلی جنوب موبایل در آلاباما پیدا شد، در حالیکه همه وسایل آن دست نخورده و منظم بود.
۸٫ ۲۲ اکتبر ۱۹۴۴ : کشتی باری کوبایی به نام رابیکن در حالی که همه سرنشینان آن به به جز یک سگ ، به نظر می رسید که کشتی را ترک کرده‌اند، بوسیله گارد ساحلی در گلف استریم از سواحل فلوریدا پیدا شد.
۹٫ ژوئن ۱۹۵۰ : کشتی باری اس. اس. سندرا به طول ۳۵۰ پا از ساوانای جورجیا به مقصد پورتو کابلو ، در ونزوئلا با ۳۰۰ تن محموله حشره‌کش از سینت آگوستین در فلوریدا ، عبور کرد و سپس بدون باقی گذاشتن هیچ اثری از خود ناپدید گردید.
۱۰٫ سپتامبر ۱۹۵۵ : کشتی کانمارا ۴ به طرزی مرموز در ۴۰۰ مایلی جنوب غربی برمودا غرق شده بود.
۱۱٫ ۲ فوریه ۱۹۶۳ : کشتی باری مارین سولفور کوئین به طول ۴۲۵ پا که از بیومونت در تگزاس رهسپار نورفولک در ویرجنیا بود، بدون ارسال هیچ پیامی اثری یا باقی گذاشتن شکسته پاره‌ای از خود با تمام خدمه و سرنشینان ناپدید شد.
۱۲٫ اژوئیه ۱۹۶۳ : کشتی کوچک ماهیگیری اسنو بوی با ۶۳ پا طول و ۴۰ سرنشین ، در جامائیکا به مقصد شمال شرقی کی ، در ۸۰ مایلی جنوب برمودا ناپدید گشت.
۱۳٫ ۱۹۲۴ : کشتی باری ژاپنی ری فوکو مارو در فاصله‌ای بین باهاما و کوبا تقاضای کمک کرد و سپس ناپدید شد.
۱۴٫ ۱۹۳۱ : کشتی باری استیونجر با ۴۳ خدمه ناپدید گردید.
۱۵٫ مارس ۱۹۳۸ : کشتی باری استرالیایی آنجلو استرالین با ۳۹ خدمه ، خبری را بدین مضمون “همه چیز خوب است” برای آخرین بار از آزورز مخابره کرد.
۱۶٫ دسامبر ۱۹۶۷ : قایق مسابقه‌ای رواناک با ۴۶ پا طول در حالیکه از خشکی اطراف قابل روئیت بود، ناپدید گردید.
۱۷٫ ۲۴ دسامبر ۱۹۶۷ : کشتی ویچ کرافت به حالت شناور در بندری در یک مایلی میامی پیداش شد، در حالیکه کابین هدایت کشتی سرنشینان و مالک آن همگی ناپدید شده بودند.
۱۸٫ آوریل ۱۹۷۰ : کشتی باری میلتون یاتریدز که از نیو اورلئان عازم کیپ تاون بود، ناپدید شد.
۱۹٫ مارس ۱۹۷۳ : کشتی باری هزار تنی آنتیا که با ۳۲ خدمه در مسیر نیوپورت نیوز به آلمان در حال دریانوردی بود، ناپدید گردید.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.