قضاوت هوشمندانه جو ورزشگاه را آرام می کند/قهرمانی داور مناسبی برای دربی است

۳۰م دیماه ،

کارشناس داوری در خصوص قضاوت دربی ۷۶ گفت: با توجه به شرایط تیم های سرخابی در جدول رده بندی بازی دربی از حساسیت بسیاری برخوردار است بر این اساس قضاوت برای داور این بازی سخت خواهد بود.

خداداد افشاریان کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باید جوابگو احساسات طرفداران بی شمارشان باشد به خاطر همین این بازی از بار روانی بالایی برخوردار است.

 افشاریان در ادامه بیان داشت: داور بازی دربی ۷۶ باید هوشمندانه  قضاوت کنند و طوری که حق به حقدار برسد تماشاگران سرخابی هم در کمال آرامش از بازی لذت ببرند.

کارشناس داوری  دربارهٔ انتخاب  داور اصلح برای بازی دربی گفت: داوران بزرگی در فوتبال کشورمان داریم که شایستگی قضاوت در دربی ۷۶ را دارند تیم های سرخابی با ارائه بازی جوانمردانه و همکاری با داور مسابقه سبب خواهند شد که داور سر بلند از بازی دربی خارج بیاید.

 وی تصریح کرد: کمیته داوران با درایت بالا باید داوری را برای بازی دربی انتخاب  کنند که تجربه بالایی در قضاوت داشته باشد و بتواند بازی را اداره و مدیریت کند.

 افشاریان دربارهٔ احتمال قضاوت قهرمانی در دربی ۷۶  گفت: قهرمانی جزو داوران خوب فوتبال است جامعه داوری  برای این داور هزینه کرده است آنها از وی در بازی دربی می خواهند استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: اگر قهرمانی  داور دربی ۷۶ باشد به طور  حتم می تواند  با قضاوت خوبی این بازی را به پایان ببرد.

وی دربارهٔ گفته های بعضی از پیشکسوتان سرخابی در مورد تاثیر داورها در نتایج گفت:  با احترامی که برای پیشکسوتان در تیم استقلال و پرسپولیس قائلم اما مطرح کردن  این مسائل دیگر منقوض شده است عملکرد دو تیم سرخابی نتیجه دربی را رقم می زند وبه داور ارتباطی ندارد.

 کارشناس  فوتبال ادامه داد: هیچ وقت یک داور حیثیت  و آبروی چندین ساله اش را یک شبه با قضاوت نادرست زیر سوال نمی برد به هر حال  داوران پیشنهاد پذیر نیستند و کار خودشان را در زمین مسابقه انجام می دهند.

افشاریان دربارهٔ قضاوت های چند باره ترکی گفت: به هر حال کمیته داوران نمره های تمام داورهای لیگ برتر را یک هفته قبل از دربی ارزیابی می کنند و کم اشتباه ترین داور را برای دربی انتخاب می کنند امیدوارم یک داور تازه به غیر از ترکی بازی دربی روز جمعه را سوت بزند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بازی دربی جذاب و دیدنی باشد و تیم داوری  هم احجافی در حق تیم های سرخابی نکنند و قضاوت قابل قبولی داشته باشند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.