قطب های مدرسه دینی در کشور راه اندازی می شود

حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه در نشستی با امام جمعه اردبیل افزود: این مدارس در جایگاهی بالاتر از مدارس قرآنی به گسترش فرهنگ معرفتی کمک کرده و دانش آموزان در کنار یادگیری دروس مصوب به صورت تخصصی دروس قرآنی را نیز یاد می گیرند.

وی گفت: در کنار گسترش قطب های مدرسه دینی در کشور که تا دو سه سال آینده به پنج هزار مدرسه می رسد هوشمندسازی این مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته و فارغ التحصیلان این مدارس دو مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش دریافت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش از سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفابخش آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: در دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ایشان با مناسب ارزیابی کردن روند اجرای سند، خواستار عملیاتی شدن بند به بند این سند کارساز شدند.

وی اظهار کرد: در این نشست رهبر معظم انقلاب اسلامی ، آموزش و پرورش و فرهنگیان را مورد لطف قرار داده و از اجرایی شدن سند در شش ماه گذشته ابراز رضایت کردند.

وی از توسعه مدارس شاهد خبر داد و گفت: ۳۲۵ مدرسه شاهد در سال های اخیر به تعداد مدارس شاهد کشور افزوده شده و ما تلاش می کنیم تعدادی از این مدارس را نیز در قالب قطب های مدرسه دینی و قرآنی تجهیز و راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این نشست از تلاش های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در تدوین و اجرایی کردن سند تحول بنیادین قدردانی کرد.

حجت الاسلام سیدحسن عاملی افزود: این آرزوی دیرین و نهضت تاثیر گذار امروز به ثمر نشسته و باید این ظرفیت را ارزشمند محسوب کرد.

وی خواستار توسعه مدارس تیزهوشان در تمام شهرهای استان شد و گفت: امید ما برای ساختن آینده کشور دانش آموزان تربیت یافته در دامن معلمان فرهیخته به ویژه دانش آموزان تیزهوش و با استعداد است.

وی موضوع تربیت شایسته را از دغدغه های جامعه و نظام خانواده دانست و افزود: آموزش و پرورش با توسعه مدارس قرآنی و تقویت آموزش های دینی و احیای نظام پرورشی سعی

می کند در این زمینه گام های جدی را بردارد.

امام جمعه اردبیل همچنین خواستار تغییر نگاه غلط به موضوع رتبه بندی کنکور و اصلاح سهمیه مناطق مختلف در آزمون سراسری شد.

۸۱۲۴/۵۹۴/۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۱۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.