قطعه پایانی آزادراه زنجان – تبریز افتتاح می‌شود

۰۷اردیبهشت،

23-329.jpg

معاون ساخت و توسعه آزادراهها گفت: قطعه پایانی آزادراه زنجان – تبریزبه طول ۲۰ کیلومتر و با صرف هزینه‌ای معادل ۸۰۰ میلیارد ریال حد فاصل قزلچه میدان – تبریز فردا – یکشنبه – افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسن احمدی‌نوری اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه این آزادراه ۲۸۵ کیلومتر طول دارد، عملیات اجرایی آن در چهار فاز اجرا شد که فاز اول آن به طول ۸۲ کیلومتر حد فاصل زنجان – سرچم در سال ۸۳، فاز دوم آن به طول ۱۶۱ کیلومتر حد فاصل سرچم – بستان‌آباد در سال ۸۵ و فاز سوم آن به طول ۲۲ کیلومتر حد فاصل بستان‌آباد – قزلچه میدان در سال قبل افتتاح شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراهها، آزادراه زنجان – تبریز را اولین آزادراه کوهستانی کشور دانست که در ادامه آزادراه تهران – قزوین – زنجان به منظور اتصال تهران به مرز ترکیه از طریق شهر بازرگان احداث شده است.

احمدی‌نوری قرار گرفتن این پروژه در زمره پروژه‌های مهر ماندگار را سبب تسریع در اجرای آن عنوان و اظهار کرد: این قطعه آزادراه به لحاظ تعداد ابنیه اختصاصی و به سبب عبور از حاشیه کلان‌شهر تبریز دارای مشکلات عدیده‌ای برای استملاک اراضی و برطرف کردن موانع شهری نظیر خطوط آب و برق،گاز، نفت و… بوده و هزینه‌های مضاعف بوده است.

وی ادامه داد: برطرف کردن این مشکلات و احداث این قطعه و تکمیل محور آزادراهی شش خطه تهران – قزوین – زنجان – تبریز و اتصال به کنارگذر جنوبی تبریز ضمن حل مشکل عبور ترافیکی خودروهای سنگین بین شهری، معضل تداخل ترافکی داخل شهری و برون شهری در این منطقه را نیز مرتفع کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.