قطع درختان پارک جهان‌نما بدون هماهنگی/ پروژه فعلا متوقف شده است

۳۰ آبان ،

9730.jpg

روز قبل پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت آزادراه همت کرج پارک جنگلی جهان‌نما کرج را با ۴۵ سال قدمت و بیش از ۱۰۰ گونه‌ بی‌نظیر تخریب و تعدادی از درختان این پارک را قطع کردند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این پارک که حدود پنج کیلومتری ابتدای کرج واقع شده بیش از ۱۰۰ گونه بی‌نظیر جنگلی دارد که به نقل از شهروندان این منطقه ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه از درختان این پارک روز قبل توسط وزارت راه وشهرسازی قطع و در خاک دفن شده است.

یک مقام مسئول در این زمینه به ایسنا گفت: ۱۰۰ قطعه درخت این پارک جنگلی بدون هماهنگی قطع شده است.

به گفته وی وزارت راه و شهرسازی بدون هماهنگی اقدام به کار در این منطقه و قطع درخت کرده که امروز از ادامه فعالیت و قطع درخت جلوگیری شده است.

گفته می‌شود به سبب وجود مناطق مسکونی در مسیر و همچنین وجود کوه برای اتصال آزادراه همت کرج، وزارت راه و شهرسازی مسیری را برای اتصال این بزرگراه انتخاب کرده که در آن بین ۱۳ تا ۱۴ هزار درخت چهار تا ۱۰ ساله باید قطع شود.

در این میان اگرچه مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با احداث این مسیر مخالفت کرده و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ است که این طرح باید به گونه‌ای ساخته شود که درختان کمتری قطع شوند اما باید دید که آیا منابع طبیعی می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند یا اینکه این پارک جنگلی هم به سرنوشت جنگل ابر دچار خواهد شد؟

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.