قطع صادرات نفت اقدامی پیشگیرانه در برابر تحریم های غرب است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: قطع صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی و اداره کشور بدون درآمدهای نفتی باعث آشفتگی در بازارهای جهانی و منجر به تحولات گسترده‌ای در نظام جهانی می‌شود.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر نفت کشورمان مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها علیه کشورمان افزایش یابد،‌ ایران صادرات نفت خود را به تمامی کشورها قطع می‌کند، گفت: ایران باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را در فضای بین‌المللی اتخاذ کند چراکه غرب جنگ تمام عیاری را علیه ایران به‌راه انداخته است.

وی تصریح کرد: غرب با حرکات فرسایشی قصد تضعیف قدرت ایران در مجامع بین المللی را دارد لذا مسئولان کشور باید در برابر اقدامات آنها مقابله به مثل کنند.

قوام با بیان اینکه اقتصاد شکننده غرب با تلنگری فرو می‌ریزد، گفت: مسئله هسته‌ای ایران در مقطعی قرار ندارد که تحریم‌ها در آن خللی ایجاد کند چراکه دانش هسته‌ای کشورمان کاملا بومی است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: قطع صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی و اداره کشور بدون درآمدهای نفتی باعث آشفتگی در بازارهای جهانی و منجر به تحولات گسترده‌ای در نظام جهانی می‌شود.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.