قطع کامل دسترسی به فیلترشکن‌ها در ایران

۱۵اردیبهشت، آی تی ایران – از شب قبل اتصال به بعضی فیلترشکن‌های باقی مانده نیز عمل غیر ممکن شده است.

فیلترشکن‌هایی چون سایفون و بعضی ابزارها مانند Kerio و open VPN عملا کار نمی‌کنند و یا بلافاصله بعد از اتصال قطع می‌شوند و به جز بعضی روش‌هایی که از سرعت و مقبولیت چندانی برخوردار نیستند هیچ نرم‌افزار فیلترشکنی کار نمی‌کند.

پیش از این نیز اتصال به VPN مسدود شده بود.

علی‌رغم این که سیستم فیلترینگ کشور موفق به از کار انداختن تمامی فیلترشکن‌ها شده این پرسش از متولیان امر مطرح است که نیازهای عادی کاربران مظلوم ایرانی برای مقابله با تحریم‌های اینترنتی و دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز از بعضی فروشگاه‌های نرم‌افزارهای باید از چه طریقی انجام گیرد؟

بخش عمده‌ای از فروشگاه‌های نرم‌افزاری آمریکایی و اروپایی عملا به کاربران ایرانی اجازه دسترسی به نرم‌افزارها و یا حتی پایگاه اینترنتیها را نمی‌دهند و تنها راه دسترسی به آنها استفاده از فیلترشکن‌ها بود.

با استفاده از فیلترشکن‌ها عملا بخش عمده تحریم‌های اینترنتی اعمال شده علیه شهروندان ایرانی ناکارآمود بود اما مسدود کردن گروهی فیلترشکن‌ها عملا دسترسی به این منابع را برای کاربران ایرانی مسدود کرده است.

از کار افتادن فیلترشکن‌ها همچنین مصادف با کاهش سرعت شدید بعضی پایگاه اینترنتی‌ها و سرویس‌های کاربردی مانند Gmail شده و عملا بسیاری از مردم از فیلترشکن‌ها عموما برای رفع نیازهای عادی و قانونی خود بهره می‌گرفتند.

به نظر می‌رسد مسوولان و متولیان بخش اینترنت کشور که در میان آن‌ها اشخاص معقول و معتدل هم وجود دارند باید بحث فیلترشکن‌ها و کاربرد آن در جامعه کاربران ایرانی را فراتر از موضوع دسترسی به پایگاه اینترنتی‌های غیر مجاز مورد بررسی قرار دهند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    چه سرزمین خوبی بح بح
    به خودم افتخار می کنم که ایرانیم……..

  2. علی:

    اینقدر فساد و بدحجابی زیاد شده کنترل نمیتونن بکنن فقط تونستم فیترشکن هاراقطع کنن.بااین کار فسادتوخودجامعه بیشترمیشه

  3. علی:

    خاک بر سرتون

  4. رضا:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    من ازشرکت مزخرف پارس انلاین سرویس دی اس ال گرفتم که از همون اول برای فیلترشکن بامبولهای زیادی داشت و الان
    ابان ۹۲ هست و نه سایفون . فری گیت و چندتا از فیلترشکنهای دیگه کلا کانکنت نمیشن بجز کریو که سرعت جالبی هم نداره . این چه وضعشه اخه و از چندین کاربر اینترنتی که از شرکتهای دیگه اینترنت دارن هم تحقیق کردن میگویند که نه این ابزارهای ضد فیلتر برایما مشکلی ندارن و کار میدن و حتی (پروکسی فایر) که خودم بچشم دیدم که داشت کار میکرد برای شخصی ! چه باید کرد با این وضع متهوع اخه کل سرگرمی ما همین اینترنت هست . من علاقه زیادی به موزیک دارم و سایت تهران موزیک و باران موزیک هم که فیلترند چه باید کرد ؟ ازوقتی که این احمدی نژاد اوومد همه چیز رو خراب کرد این اینترنت چی داره که اینهمه روش تمرکز بیخود دارن واسه دوتا ادم مثل منکه نه دنبال سیاستن و نه خوششون میاد . خداوکیلی ۱۲ سال پیش از اینترنت دایل اپ با سرعتی خوب و محدودیتهای کمتر استفاده میکردم چقد راضی بودم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.