«قیدار»رضا امیرخانی نقد می شود

با حضور محمدرضا بایرامی، ابراهیم زاهدی مطلق و سعید چنگیزیان؛

کتاب«قیدار» برگزیده کتاب فصل در حوزه داستان به قلم رضا امیرخانی در بیست و سومین نشست باشگاه کتاب تهران سه شنبه ۱۱مهر ساعت ۱۸در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ و فرهنگ سرای ارسباران، داستان «قیدار» درباره فردی به همین نام است که گاراژ بزرگی دارد، نام او و کامیون‌هایش در تمام جاده‌های ایران و میان رانندگان شناخته شده است، از سوی دیگر مرام و مسلک رفتاری قیدار نیز در میان تمام افرادی که با او در ارتباط هستند به نوعی زبانزد است، اما در طول داستان با مجموعه وقایعی که برای وی رخ می‌دهد، قیدار به سمت نوعی تکامل و بازتعریف از خود دست پیدا می‌کند.

امیرخانی متولد ۱۳۵۲ و پس از انتشار رمان موفق «من او» طرفداران زیادی جذب کرد، رمان اول او «ارمیا» جایزه ۲۰سال ادبیات داستانی را به‌دست آورد و نام او را در کنار نویسندگان بسیار باسابقه‌تر قرار داد، مجموعه داستان«ناصر ارمنی» دومین اثر امیرخانی است،«از به»، «بیوتن» و «قیدار» کارهای داستانی دیگر امیرخانی هستند.

«قیدار» جایزه بیست و یکمین دوره کتاب فصل در بخش داستان را دریافت و امیرخانی این جایزه را به مرحوم عبدالله والی و جهادگران گمنام تقدیم کرد.

در این جلسه علاوه بر رضا امیرخانی (نویسنده)، محمدرضا بایرامی و ابراهیم زاهدی مطلق (کارشناسان) و سعید چنگیزیان (کتابخوان)حضور خواهند داشت.

باشگاه کتاب تهران، عنوان برنامه ای است که از سوی فرهنگ سرای ارسباران، در سه بخش «اتاق شعر»، «بازخوانیرمانهای شاخص ادبیات معاصر ایران» و «جریانهای ادبی هنری» به بررسی، نقد و کتابخوانی آثار ادبی با حضور دوستداران ادبیات می پردازد.

اعضای باشگاه کتاب تهران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای ارسباران به نشانی، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.