قیمت‌ لبنیات کاهش یافت

جام جم آنلاین: قیمت شیر ۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱٫۵ درصد چربی ۹۰۰ تومان، قیمت ماست ۹۰۰ گرمی با ۱٫۵ درصد چربی ۱۲۰۰ تومان و پنیر UF 400 گرمی ۲۴۰۰ تومان اعلام شد.

رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اعلام این خبر گفت: این قیمت‌ها بر اساس مصوب اسفندماه در نظر گرفته شده است و به این ترتیب قیمت شیر حدود ۲۲ درصد، ماست ۱۷ درصد و پنیر هم حدود ۱۳ درصد نسبت به بهای کنونی آنها کاهش خواهد یافت.

به گفته‌ وی در حال حاضر پنیر UF 400 گرمی ۲۷۰۰ تومان است که بر اساس این مصوبه ۳۰۰ تومان کاهش یافته، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی با ۱/۵ درصد چربی ۱۱۰۰ تومان است که به ۹۰۰ تومان کاهش یافته و همچنین ماست ۹۰۰ گرمی با ۱/۵ درصد چربی ۱۴۰۰ تومان عرضه می‌شود که بر این اساس به ۱۲۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

باکری اظهار کرد: سالانه پنج میلیون تن شیر خام وارد صنایع لبنی می‌شود که بر این اساس مقرر شده نیمی از این ظرفیت معادل ۲/۵ میلیون تن سالانه در قالب شیر، ماست و پنیر با قیمت‌های مشخص شده عرضه شود و نیم دیگر از ظرفیت کارخانه‌ها بر اساس هزینه‌های تمام شده محاسبه شود.

وی گفت: با توجه به این‌که کارخانه‌ها بیش از ۸۰ نوع محصول تولید می‌کنند، عدم‌النفع کالاهای قیمت‌گذاری شده در کالاهای دیگر محاسبه و از زیان‌دهی آنها جلوگیری می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد: شیر، ماست و پنیر که با این مشخصات قیمت‌گذاری شده است از این پس در سطح کشور به طور یکسان توزیع می‌شود و برای همه‌ مردم بدون شرایط خاصی قابل استفاده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.