قیمت نفت از مرز ۱۱۶ دلار گذشت

جام جم آنلاین: به دنبال امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به اجرای سیاست های انبساطی در آمریکا،اروپا و چین قیمت جهانی نفت از مرز ۱۱۶ دلار گذشت و هر اونس طلا با افزایش ۷ دلاری به ۱۶۹۴دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ، با افزایش احتمال اعمال سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی اروپا، آمریکا و چین قیمت نفت و طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز به ۹۷٫۱۶ دلار رسید که نسبت به روز گذشته ۶۹ سنت افزایش داشته است. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز ۵۱ سنت افزایش یافت و به بشکه ای ۱۱۶٫۲۸ دلار رسید.

نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به تحولات خاورمیانه و اثرات تحریم نفتی ایران عامل مهم افزایش قیمت نفت طی هفته های اخیر بوده است. قیمت جهانی نفت از زمان اجرای تحریم نفتی ایران طی دو ماه گذشته بیش از ۲۶ دلار در هر بشکه افزایش داشته است.

قیمت جهانی طلا نیز در روز سه شنبه ۷ دلار افزایش یافت و به ۱۶۹۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت جهانی طلا به بالاترین میزان در بیش از ۵ ماه گذشته رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشره در روز گذشته، تولیدات صنعتی ناحیه یورو در ماه آگوست بیش از برآوردها کاهش یافت. بحران بدهی در اروپا بزرگ‌ترین بازار صادرات چین، به رشد اقتصاد جهانی صدمه زده است و تولیدات چین برای نخستین بار در ۹ ماه گذشته در ماه آگوست کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران کاهش تولیدات صنعتی به ویژه در چین احتمال اعمال سیاست‌های پولی را افزایش داده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.