قیمت بنزین با اجرای کامل هدفمندی یارانه‌ها لیتری ۲ هزار تومان می‌شود

احمدی‌نژاد اعلام کرد:

ایران > دولت
رئیس جمهور، قیمت بنزین در زمانی که هدفمندی یارانه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در اجتماع باشکوه مردم ارومیه در استان آذربایجان غربی گفت: دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها را به خوبی اجرا کرد و اگر تحریم‌ها و بازی با ارز را کنار بگذاریم با اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها، هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها معتقد بودند اجرای این طرح ۵۰۰ درصد تورم را به دنبال دارد، گفت: همه دیدند که اجرای این طرح تنها ۵ تا ۶ درصد تورم ایجاد کرد.

وی افزود: بعضی هم اعلام کردند اگر طرح هدفمندی یارانه‌ها بطور کامل اجرا شود بنزین ۷ هزار تومان خواهد شد در حالیکه اگر ۱۰۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها را هم اجرا کنیم، بنزین لیتری ۲ هزار تومان خواهد شد که درآمد مازاد بر آن را هم به ملت باز می‌گرداندیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: فردی هم گفته که دولت ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم داده ولی ۹۰ هزار تومان از جیب آن برداشته است. این در حالی است که باید به او بگوییم ما چنین مبلغی را از جیب مردم برنداشته‌ایم، شاید شما برداشته‌اید.

وی با بیان اینکه کل یارانه پرداختی به مردم ۴۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: ۹ هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب یارانه‌های نان، شیر و نهاده‌های کشاورزی قبلاً در بودجه وجود داشت و ۳۲ هزار میلیارد تومان باقیمانده را بین مردم توزیع کرده‌ایم.

رییس جمهور با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را تورم‌زا می‌دانند، خاطرنشان کرد: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم‌ها را هم به پای هدفمندی یارانه‌ها می‌نویسند. اگر غربی‌ها و دنباله‌های آنان در داخل علیه ملت ایران کارشکنی نمی‌کردند، با اجرای هدفمندی یارانه‌ها بعضی از مشکلات حل می‌شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.