قیمت تازه “خوراک گاز پتروشیمی‌ها” هنوز تعیین نشده است/احتمال افزایش نرخ “خوراک گاز” به ۱۳ سنت از سال آینده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیته پتروشیمی گفت: هماهنگی ها لازم با دولت انجام شده و به احتمال بسیار بسیار شاهد افزایش قیمت خوراک به میزان ۱۳ سنت برای سال آینده خواهیم بود.

موید حسینی صدر درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  دربارهٔ تعیین تکلیف قیمت خوراک گازی پتروشیمی‌ها اظهار داشت: در لایحه بودجه در این باره هنوز عددی تعیین نشده و تا کنون نیز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که می‌بایست از ابتدای سال جاری قیمت ۱۲ سنت برای خوراک پتروشیمی‌ها اعمال می‌شد، افزود: احتمال می‌رود نرخ ۱۳ سنت برای اجرا در سال ۹۳ به دولت پیشنهاد داده شود.

وی با اشاره به بحث هایی که اخیرا در مورد افزایش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد گفت:براساس مطالعات صورت گرفته و بحث های کارشناسی قرار براین شد تا قیمت خوراک گاز به میزان ۱۳ سنت تعیین شود.

حسینی صدر ادامه داد: اگر به طور غیر کارشناسی این رقم افزایش یابد، ممکن است تبعات بسیاری را به همراه داشته باشد اما هم اکنون قیمت کارشناسی خوراک گاز ۱۳ سنت است.

وی  تصریح کرد: در حال حاضر خوراک پتروشیمی با قیمت ۷۰ تومانی نرخ خوراک گاز ۸۰ درصد از قیمت محصول تمام شده سود و ۲۰ درصد هزینه است واگر قیمت خوراک را به ۱۳ سنت برسانیم سود واحدهای پتروشیمی ۵۰ درصد می گردد که معقول است.

حسینی صدر ادامه داد: قیمت پایین خوراک سبب شده است تا کسی به دنبال زنجیره ارزش نرود و تنها در بالادست بمانیم، از این رو پتروشیمی ها درواقع خام فروشی می کنند در صورتی که باید صنایع تکمیلی ما تقویت شود.

وی ادامه داد: حتی ممکن است در بازار نیز آشفتگی ایجاد کنند و ما امیدواریم که بخش نظارتی بتواند به خوبی کار خود را در این زمینه انجام دهند.

صدر خاطرنشان کرد: هماهنگی ها لازم با دولت انجام شده است و به احتمال بسیار بسیارشاهد افزایش قیمت خوراک به میزان ۱۳ سنت برای سال آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.