قیمت تازه ۵۳ قلم محصول لبنی فردا ابلاغ می‌شود

۰۶م آذر ،

چکیده: دبیر انجمن فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه قیمت تازه ۵۳ قلم محصول لبنی فردا اعلام می‌شود، گفت: تا زمانی که سازمان حمایت نرخ تازه لبنیات را اعلام نکند، افزایش قیمت لبنیات در بازار تخلف نیست.

رضا باکری در پاسخ به اینکه قیمت ۵۳ قلم لبنیات کم مصرف چه موقع اعلام می‌شود؟ گفت: قیمت‌گذاری انجام شده و امروز یا نهایتا فردا توسط سازمان حمایت ابلاغ خواهد شد.

دبیر انجمن فرآورده‌های لبنی در پاسخ به میزان افزایش قیمت، گفت: سود واقعی کارخانه‌های لبنی ۱۷ درصد است،اما سازمان حمایت با اعمال سود ۷ درصد برای کارخانه‌های لبنی قیمت‌گذاری کرده است.

از باکری سؤال شد قیمت لبنیات کم‌مصرف در بازار قبل از ابلاغ قیمت تازه تا ۴۲ درصد افزایش یافته است آیا تخلف نیست، گفت: تا زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده قیمت تازهی را ابلاغ نکرده است کارخانه‌های لبنی می‌توانند براساس دستورالعمل ۲۵ مرداد ۸۹ قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل اقدام به تعیین قیمت کنند.

وی افزود: این قیمت به شرطی است که هر زمان سازمان حمایت اسناد و مدارکی را طلب نماید باید منطبق با این اسناد باشد.

باکری گفت: تا زمانی که مغایرت قیمت‌ها با اسناد و مدارک هزینه‌ها اثبات نشده باشد افزایش قیمت تخلف محسوب نمی‌شود.

طی ۱۰ روز قبل و بیش از ابلاغ قیمت تازه از سوی سازمان حمایت تولید‌کننده و مصرف‌‌کننده بعضی از محصولات لبنیات کم مصرف که قیمت‌گذاری ۵۳ قلم آن در سازمان حمایت مطرح است افزایش تا ۴۲ درصدی را داشت.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.