قیمت جهانی نفت باید منطقی باشد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

وزیر نفت گفت: افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام به نفع برخی از کشورها است؛ ما خواهان افزایش قیمت‌ها نیستیم و بهای آن در سطوح منطقی حفظ شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ رستم قاسمی در حاشیه همایش مجمع جهانی انرژی در دبی با تأکید بر اینکه نفت یک کالای اقتصادی است و نباید آن را سیاسی کرد، افزود: افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام به نفع برخی از کشورها است؛ ما خواهان افزایش قیمت‌ها نیستیم و بهای آن در سطوح منطقی حفظ شود.

با وجود انتشار آمارهای برخی موسسه‌های انرژی و جوسازی رسانه‌های خارجی در باره سطح تولید کنونی نفت خام ایران، قاسمی اعلام کرد: ایران هم اکنون روزانه چهار میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند.

وزیر نفت پیش از این هم با تاکید بر نقش موثر عرضه نفت ایران بر تعادل قیمت این محصول در بازارهای جهانی اعلام کرده است: با اعمال تحریم‌های اخیر، دنیا به این نتیجه خواهد رسید که نبود بخشی از صادرات نفت ایران، تاثیر جدی بر افزایش قیمت نفت دارد.

قاسمی با اشاره به جنگ اقتصادی غرب با صنعت نفت ایران اظهار داشت: غرب می‌کوشد با وضع فشارهای مختلف در فروش و صادرات نفت کشور اخلال ایجاد کند و مانع از حضور ایران در بازارهای جهانی شود، حال آن که کارکنان صنعت نفت از پایانه‌ها گرفته تا خطوط انتقال، این تلاش را ناکام گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.