قیمت جهانی نفت در مرز ۱۰۲ دلار

رویترز اعلام کرد به دنبال نگرانی از تحریم ها علیه ایران قیمت جهانی نفت امروز ۱٫۶۴ دلار افزایش یافت و به ۱۰۲٫۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازارهای جهانی ۱٫۶۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت و به ۱۰۲٫۰۹ دلار رسید.

هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در این روز با ۵۰ سنت افزایش قیمت مواجه شد و به ۸۶٫۵۸ دلار رسید. قیمت نفت تا پیش از اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران تحت تاثیر تشدید نگرانی ها نسبت به بحران اقتصادی آمریکا و اروپا به کمتر از ۹۰ دلار در هر بشکه رسیده بود.

بر اساس گزارش رویترز در حالی که قیمت جهانی نفت طی روز گذشته و در اثر بحران اقتصادی جهان روندی کاهشی را طی می کرد پس از اعلام تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران رو به افزایش گذاشت.

آمریکا در جدیدترین اقدامات ضد ایرانی خود با تحریم شرکت ملی نفتکش ایران مدعی شده است این شرکت که بیش از ۱۰ سال پیش به بخش خصوصی واگذار شده همچنان یک شرکت دولتی است.

انتشار گزارشی در مورد کاهش تولید نفت از بزرگترین میدان نفتی انگلیس در دریای شمال به ۵۰ هزار بشکه در روز نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه اعلام شده است. هنوز در مورد علت افت شدید تولید در این میدان گزارشی منتشر نشده است.

یک تحلیلگر نفتی با اشاره به نقش نگرانی ها در مورد ایران در افزایش قیمت نفت گفت: افزایش قیمت نفت نتیجه انتشار اخباری در مورد تحریم ها علیه ایران بوده است و این بعد از آن آتفاق افتاده است که نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی قیمت نفت را رو به کاهش گذاشته بود.

ایران دومین تولید کننده اوپک و چهارمین صادرکننده نفت در جهان محسوب می شود. اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید این سازمان در ماه ژوئن با ۱۰۶ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شده است. تولید نفت ایران در این ماه ۱۸۸ هزار بشکه در روز کاهش یافت در حالی که تولید نفت عربستان فقط ۱۲٫۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران با اشاره به کاهش تولید نفت اوپک در این ماه به دنبال کاهش تولید نفت ایران نسبت به توان عربستان برای جبران کاهش بیشتر تولید نفت ایران ابراز تردید می کنند. عربستان پیش تر وعده داده بود به دنبال اجرای تحریم ها علیه ایران هرگونه کمبود نفت در بازار را جبران خواهد کرد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.