قیمت رسمی انواع میوه در بازار

۲۹خردادماه،

قیمت انواع میوه در بازار اعلام شد.

حسین مهاجران دربارهٔ‌ی قیمت انواع میوه گفت: هلو ریز قالب کیلویی ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، هلوی درشت ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، گیلاس ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان، گیلاس ریز قالب کیلویی ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، موز کیلویی ۳۵۰۰ تومان، زردآلو درجه یک ۷۵۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان، زرد آلو متوسط ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، گوجه‌سبز ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، هندوانه ۱۱۰۰ تومان، سیب گلاب ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، طالبی ۱۴۰۰تومان، ملون کیلویی ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، توت‌فرنگی ۶۰۰۰ تومان، خیار گلخانه ای ۱۶۰۰ تومان، خیار فصلی ۱۳۰۰ تومان، پیاز ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان و سیب‌زمینی کیلویی ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران دربارهٔ‌ افزایش قیمت میوه نسبت به سال قبل گفت: به سبب سرمازدگی زرد‌آلو و گوجه‌سبز تمام میوه‌ها به نسبت دچار افزایش قیمت شده‌اند.

او تصریح کرد: در سال قبل قیمت هلو کیلویی ۲۵۰۰ تومان بود که با این افزایش قیمت‌ها به ۴۰۰۰ تومان رسیده است.

وی بیان کرد: تنها میوه‌ای که نسبت به هفته قبل کاهش قیمت یافته موز است و قیمت آن از کیلویی ۴۷۰۰ تومان به کیلویی ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان کاهش یافته است و این کاهش قیمت به سبب افزایش تولید و برداشت در قاره آفریقا و کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری قیمت موز در هر تن است.

مهاجران دربارهٔ‌ی هندوانه گفت: هندوانه توسط دلالان به فروش می‌رسد که قیمت آن بسیار گران است و پیش‌بینی می‌شود تا پنج روز مانده به ماه رمضان قیمت آن با ورود هندوانه همدان که ارزان‌ترین هندوانه است کاهش یابد، این هندوانه در سال قبل با قیمت کیلویی ۴۵۰ تومان به فروش رسید.

او ادامه داد: نوید بخش کاهش قمت طالبی، طالبی ساوه است که سبب می‌شود قیمت طالبی کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان شود.

وی همچنین گفت: امسال انواع سیب‌ دچار آسیب‌دیدگی شدند و در کنار آن سیب‌زمینی با وجود ورود سیب‌زمینی اصفهان به بازار هم‌چنان گران است و این افزایش قیمت به سبب کاشت بی‌رویه در دو سال قبل بود که در این دو سال حتی هزینه‌ی کاشت برای کشاورزان تامین نشد.

مهاجران افزود: انبه که از بازارچه‌های مرزی به کشور وارد می‌شود در دو هفته قبل ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته و با قیمت کیلویی ۶۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد که این قیمت همچنان با قیمت واقعی آن که در حدود کیلویی ۱۵۰۰ تومان است فاصله بسیاری دارد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در پایان تاکید کرد: افزایش قیمت انواع میوه به سبب

سرما‌زدگی و از بین‌رفتن زردآلو و گوجه‌سبز و گیلاس بوده است

خبرگزاری ایسنا


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.