قیمت لوازم خانگی چه میزان رشد داشته است؟ /دلیل گرانی برخی لوازم خانگی وارداتی

محمد طحان پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در رابطه با رشد قیمت ها در بازار لوازم خانگی گفت: « شما برای بررسی افزایش قیمت لوازم خانگی نیازی نیست به پارسال باز گردید و به جای آن بیایید اردیبهشت همین سال جاری را با ماه تیر مقایسه کنید. اختلاف قیمت را به وضوح مشاهده خواهید کرد. این اختلاف از کجا می آید؟ شما بروید ببینید قیمت مرغ چه قدر تغییر کرده است. یا اینکه افزایش قیمت میوه و حبوبات نسبت به اردیبهشت افزایش پیدا کرده است یا خیر. دلار تا ۲۰۰۰ تومان اقزایش پیدا کرد. بنابراین افزایش قیمت فقط به لوازم خانگش ارتباط پیدا نمی کند و در گروه های مختلف کالایی شاهد رشد قیمت ها هستیم. چه کسی باید پاسخگو باشد؟ »
طحان پور در  گفت و گو با خبرآنلاین ادامه داد: « مردم دارند گرانی های را مشاهده می کنند و بخشی از آن به لوازم خانگی بر می گردد. وقتی مسئولان دولتی می آیند می گویند به قدری ارز داریم که هیچ مشکلی نیست  ما هم به گفته های آنها اطمینان می کنیم و اعلام می کنیم نگرانی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد اما در واقعیت داستان به گونه ای دیگر می شود. »  
بر اساس گفته های رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی حداقل ۱۵ درصد افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی به ثبت رسیده است: «  در کالا های ایرانی مانند یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن و اجاق گاز میانگین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشتیم. در کالای خارجی چند بخش مورد توجه است. در بخش کالا های خارجی اشکالی که به وجود آمده برخی گرانی ها از این جهت است که دوستان وارد کننده وقتی مشاهده می کنند کالا برای آنها گران تمام می شود، می روند مدل را عوض می کنند. بر این اساس برخی وارد کنندگان لباسشویی وارد می کنند که فقط یک کلید به آن اضافه شده است و قیمت آن ۵ دلار برآورد می شود؛ اما وقتی این ماشین لباسشویی وارد می شود با اختلاف قیمت ۲۰۰ دلار وارد می شود و به جای یک مدل بسیار جدید آن را به فروش می رسانند. »
 

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.