قیمت محصولات سایپا افزایش و ایران خودرو کاهش یافت

قیمت محصولات سایپا افزایش و ایران خودرو کاهش یافت

قیمت محصولات سایپا افزایش و ایران خودرو کاهش یافت

ممتازنیوز: بازار خودروهای پرتیراژ داخلی در این هفته با کاهش عرضه برخی خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا همراه بود؛ به‌گونه‌ای که بیشتر خودروهای تولیدی این گروه یا در نمایندگی‌های فروش این خودروساز موجود نبوده یا با قیمتی بالاتر از نرخ های هفته گذشته به فروش ‌می‌‌رسید.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، این وضعیت در حالی بود که برخی از نمایندگی‌های فروش سایپا دلیل این وضعیت را توقف عرضه از سوی این گروه خودروسازی برای افزایش قیمتها عنوان می‌کردند.
در مقابل اما در این هفته قیمت بیشتر محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به هفته گذشته کاهش یافت که البته مشخص نیست دلیل آن افزایش عرضه از سوی این خودروساز بوده یا آنکه این موضوع دلیل دیگری دارد.
به هر حال در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو سایپا ۱۴۱ در بیشتر نمایندگی‌های این خودروساز موجود نیست. سایپا ۱۳۲ نیز در حالی تنها در برخی از نمایندگی‌ها به قیمت حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۱ حول و حوش ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت کارخانه‌ای سایپا ۱۳۲ حدود ۱۰ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
اما قیمت تیبا نیز در برخی نمایندگی‌های فروش سایپا به حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. آن هم در شرایطی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حول و حوش ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.
تندر ۹۰ پارس خودرو نیز همچنان در مدل E1 موجود نبوده و قیمت مدل E2 فول آن نیز در برخی نمایندگی‌های فروش این خودروساز به حدود ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
اما در این هفته قیمت مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک نیز به حدود ۵۱ میلیون تومان افزایش یافته است، در حالیکه قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۳۷ میلیون تومان است.
ماکسیما اتوماتیک نیز در برخی نمایندگی‌های فروش گروه سایپا موجود نبوده و برخی نمایندگی‌های نیز قیمت این خودرو را حدود ۷۳ میلیون تومان ذکر می‌کنند که البته حدود دو میلیون تومان بیشتر از نرخ هفته پیش است. این وضعیت در حالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حول و حوش ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
اما تیانا فول آپشن نیز با حدود سه میلیون تومان افزایش به قیمت حول و حوش ۹۳ میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالیکه قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۸۰ میلیون تومان است.
اما در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در حالی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به قیمتی حدود ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود که قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۱۶ میلیون تومان است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز در حالی به قیمتی حول و حوش ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۲۰ میلیون تومان است.
اما قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در مدل V8 آن با حدود ۶۰۰ هزار تومان کاهش به حول و حوش ۲۶ میلیون تومان رسیده است. البته قیمت کارخانه‌ای مدل V8 پژو ۲۰۶ صندوق‌دار حدود ۱۹ میلیون تومان است.
قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V9 نیز در حالی حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۳ میلیون تومان رسیده که قیمت کارخانه‌ای آن حول و حوش ۲۲ میلیون تومان است.
تندر ۹۰ ایران خودرو نیز با کاهش قیمت در بازار همراه شده است؛ به‌گونه‌ای که قیمت مدل E1 این خودرو با حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مدل E2 آن نیز با حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این مقدار کاهش قیمت این خودروها در بازار در حالی است که نرخ کارخانه‌ای تندر ۹۰ E1 حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ E2 نیز حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
قیمت پژو ۴۰۵ نیز با حدود ۵۰۰ هزار تومان کاهش در بازار همراه شده، به‌گونه‌ای که قیمت آن به حول و حوش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. البته قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۱۴ میلیون تومان است.
پژو پارس سال نیز در حالی در یک هفته اخیر حدود ۸۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داده و نرخ بازار آن به حول و حوش ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حول و حوش ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
قیمت سمند در بازار نیز مانند دیگر محصولات ایران خودرو با کاهش روبرو شده است؛ به‌گونه‌ای که قیمت سمند SE با حدود ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند LX نیز با حدود یک میلیون تومان کاهش به ۱۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است. البته قیمت کارخانه‌ای سمند SE حول و حوش ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت کارخانه‌ای سمند LX حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
سوزوکی گراند ویتارا نیز در حالی در تیپ ۸ آن به قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت کارخانه‌ای آن حول و حوش ۵۸ میلیون تومان است.
باید توجه شود که قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به عدم پایبندی نمایندگی‌های فروش خودروسازان به نرخهای مصوب و البته تعدد مدل در برخی خودروها، قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان مختلف بعضا دارای درصدی تفاوت و نوسان است.
در این وضعیت سازمان‌های نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرف‌کننگان و تولیدکنندگان نیز همچنان به سکوت خود ادامه داده و از هرگونه اظهارنظر و روشنگری برای روشن سازی وضعیت بازار و جلوگیری از التهاب و رشد بیشتر قیمتها خودداری می‌کنند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.