قیمت مسکن، ۲ سال پیش در همین روزها

۲۸م آذر ،

دنیای اقتصاد: ستون امروز نبض بازار به مقایسه قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در ۱۹ محله مختلف تهران بین سال‌های ۸۹ و ۹۱ پرداخته که به شرح زیر است.

شواهد در بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش توسط جداول نشان می‌دهد که بازار مسکن در شمال تهران (منطقه یک) طی ۲ سال قبل بالاترین نوسان در منحنی قیمت فروش را به خود اختصاص داده است.

همانطور که مشخص است یک واحد مسکونی ۹۱ متر نوساز در زعفرانیه در سال ۸۹ متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار فروش عرضه شده بود اما مشابه این واحد مسکونی با متراژ ۹۰ متر مربع در حال حاضر متری ۷ میلیون تومان (۲برابر) قیمت گذاری شده است. (اختلاف قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود)

از سوی دیگر جداول قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در سال‌های ۸۹ و ۹۱ بیانگر این مساله است که بعد از مناطق شمالی تهران، محله‌های واقع در شمال غربی تهران دچار تغییرات چشمگیر قیمتی شده‌اند.

در محله شهرک غرب واحدی ۲ سال ساخت به متراژ ۹۰ متر مربع در سال ۸۹، متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده بود اما اکنون چنین واحدی البته با متراژ ۷۲ متر، متری ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به خریدار تحویل داده می‌شود. (اختلاف قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود)

علاوه براین در محله گیشا یک واحد ۹۰ متری نوساز ۲ سال قبل متری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش داشت با این تفاسیر ارزش این واحد متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است یعنی در حال حاضر قیمت این واحد به متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تجاوز کرده است.

همچنین با توجه به قیمت‌های تازه فروش در بازار مسکن و قیمت‌های فروشی مربوط به سال ۸۹ می‌توان به این امر پی برد که قیمت هایی که تفاضل آنها کمتر از ۲ میلیون تومان است مربوط به واحدهای چند سال ساخت است.

طی دو سال قبل واحدهای چند سال ساخت نسبت به واحدهای نوساز کمتر دچار رشد قیمت شده‌اند که البته این مساله امری بدیهی است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.