قیمت موز در میوه فروشی‌ها کیلویی ۴۰۰۰ تومان شد

به گزارش لقمه، حسین مهاجران در خصوص قیمت موز با توجه به نوسان قیمت ارز در بازار، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم موز نسبت به هفته گذشته در حدود ۶۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امروزهرکیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره بار با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ تومان عرضه شد، گفت: قیمت هرکیلوگرم موز در سطح شهر با توجه به هزینه های جانبی در حدود ۴۰۰۰ تومان محاسبه می شود.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران در بیان دلائل این افزایش قیمت عنوان کرد: وارد کنندگان موز با توجه به نوسان نرخ دلار، محصول خود را براساس قیمت دلار روز عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: براین اساس، تا زمانی که مرکز مبادلات ارزی برای واردات موز ارز در اختیار واردکنندگان این میوه قرار ندهد باید انتظار افزایش قیمت موز را در بازار داشته باشیم. 

بر این اساس، رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران پیش از این با بیان اینکه نوسان قیمت دلار تاثیری در واردات موز نداشته است، گفته بود که با توجه به اینکه دولت اقدام به تاسیس مرکز مبادلات ارزی کرده است، بعید به نظر می رسد که واردکنندگان موز نتوانند ارز مورد نیاز خود را برای واردات موز دریافت کنند.

ا.ر

نقل از :مهر


آخرین اخبار
منبع: نوساز
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.