قیمت نفت ایران به ۱۰۷ دلار رسید

۲۸م دیماه ،

اوپک در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر ۲۰۱۲ (آبان ۹۱) با کاهش ۱٫۳۱ دلاری نسبت به ماه قبل از آن، به ۱۰۶٫۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت سبد نفتی این سازمان در نوامبر ۲۰۱۲، برابر با آبان ۹۱، با ۱٫۵۰ دلار کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۶٫۸۶ دلار در هر بشکه رسید.
 
به نوشته این گزارش، در ماه اکتبر (مهر) هر بشکه نفت اوپک در برابر ۱۰۸٫۳۶ دلار معامله شد و تمامی نفت‌های این سازمان در نوامبر با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند. بیشترین کاهش مربوط به نفت مرِیِ ونزوئلا بوده است که ۴٫۲۲ دلار در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر کاهش یافته است.
 
در همین ماه، متوسط قیمت نفت سنگین ایران ۱۰۶٫۸۰ دلار گزارش شده است که نسبت به اکتبر ۱٫۳۱ دلار کاهش را نشان می‌دهد. در عین حال متوسط قیمت نفت سنگین ایران طی ۱۱ ماه اول ۲۰۱۲ برابر با ۱۰۹٫۲۷ دلار اعلام شده که حدود ۳٫۲۲ دلار از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.
 
بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در نوامبر به ازای هر بشکه به این شرح است : نفت سبک عربستان ۱۰۸٫۴۷ دلار ، نفت سبک عراق ۱۰۵٫۴۵ دلار، نفت بونی‌لایت نیجریه ۱۱۰٫۹۱ دلار، ‌سیدر لیبی ۱۰۹٫۰۱ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۰۸٫۹۱ دلار، نفت سنگین ایران ۱۰۶٫۸۰ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۶٫۸۲ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۷٫۱۲ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۹۳٫۲۸ دلار، نفت موربان امارات ۱۰۹٫۶۹ دلار، نفت اورینت رکوادور ۹۷٫۱۵ دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۰۹٫۳۶٫
 
قیمت نفت برنت نیز در نوامبر با ۲٫۵۰ دلار کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۰۹٫۱۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک و شیرین آمریکا نیز در این ماه با ۲٫۸۸ دلار کاهش به ۸۶٫۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.