قیمت پردیس افزایش نیافته است

۱۲خردادماه،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، هفته قبل مباحثی مبنی بر افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس مطرح شد اما طبق آنچه مسئولان اعلام کرده‌اند این واحدها افزایش قیمت تازه نخواهند داشت و به قیمت ابلاغ شده وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه واگذار می‌شوند.

لطفی‌زاده – معاون وزیر راه و شهرسازی ‌- اعلام کرد: متقاضیانی که حداقل ۹ ماه از تاریخ افتتاح‌ حساب بانکی‌شان در سامانه مسکن‌ مهر قبل و مشمول عقد‌ قرارداد و جانمایی واحد می باشند، برای امضای قرارداد فراخوانده شده‌اند.

به گفته وی برای تحویل واحد باید ۹۰ درصد مبلغ پرداخت شود که برای واحدهای پروژه «دره‌ بهشت» معادل ۳۵ میلیون تومان و برای واحدهای دو پروژه «کوزو» و «انجمن انبوه‌سازان» نیز ۲۸ میلیون تومان است.

این درحالیست که به نقل از متقاضیان مسکن مهر این شهر، پرداخت ۹۰ درصد بهای هر واحد تا پایان خرداد ماه در قراداد آنها عنوان نشده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی اعلام کرد: این اشخاص اگر ۹۰ درصد از بهای واحد را واریز نکنند، فعلا حذف نمی‌شوند اما قرارداد قطعی که به منزله تعیین واحد مسکونی برای اشخاص است با آنها منعقد نمی‌شود و از اولویت کنار می‌روند.

وی گفت: اشخاصی که تا ابتدای بهمن ۹۱ حساب باز کرده‌اند اگر ۵۰ درصد آورده‌ نقدی را تا ۱۰ خرداد امسال – امروز – پرداخت نکنند، حذف می‌شوند و کسانی که حداقل ۹ ماه از تاریخ افتتاح‌ حسابشان می‌گذرد، برای عقد قرارداد باید ۹۰ درصد آورده‌ نقدی را بپردازند.

لطفی‌زاده دربارهٔ تکمیل نشدن مبلغ اقساط ثبت‌نام‌کنندگان مسکن مهر پردیس گفت: ثبت‌نام متقاضیان برای پروژه ۸۰ هزار واحدی مسکن مهر پردیس از خرداد سال قبل آغاز شد و بعد از پالایش ثبت‌نام‌کننده‌ها از همان زمان به تدریج با ارسال پیامک به ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط درخواست شد برای انتخاب پروژه و اطلاع از مبالغ لازم برای پرداخت آورده‌ نقدی به کارگزاری پردیس مراجعه کنند.

به گفته وی در این مراجعه‌ها به اشخاص یک برگه پیش‌قرارداد که حاوی مشخصات واحد و جدول پرداخت آورده‌ نقدی در فواصل زمانی مشخص بود، تحویل داده شد که در این برگه‌ها زمان پرداخت مبالغ در پنج قسط به گونه‌ای که که اولین قسط باید حداکثر ۱۵ روز بعد از تاریخ مراجعه، دومین قسط سه ماه بعد، سومین قسط شش ماه بعد، چهارمین قسط ۹ ماه بعد و پنجمین قسط در زمان تحویل واحد، پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر نحوه پرداخت این مبالغ را به گونه‌ای عنوان کرد که متقاضی باید ظرف ۹ ماه از زمان ثبت‌نام، حدود ۹۰ درصد تعهد پرداخت را به حسابی که وزارت راه‌ و شهرسازی به نام همان شخص در بانک‌ مسکن واریز کند اما به رغم اعلام شرایط پرداخت اقساط ، آورده‌ نقدی بصورت برگه پرینتی به ثبت‌نام کننده، حجم قابل‌ توجهی از کسانی که سال قبل در پروژه پردیس ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون واریز نقدی نداشته‌اند یا اینکه میزان پرداختی آنها به مراتب کمتر از حد نصاب تعیین‌شده در فواصل سه‌ ماهه بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.