قیمت کارخانه و بازار همه خودروها+جدول

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام موسوم به «شب عید» افزایش قیمت خودرو از حالت زمزمه به حالت واقعی تبدیل شد. با اینکه خودروسازان به دستور وزیر صنعت موظفند تا پایان سال ۹۲ قیمت‌ها را ثابت نگه دارند،‌ بازار آزاد خرید و فروش گوش به این حرف‌ها نمی‌دهد.

به گزارش ممتازنیوز، در روزهایی که به نظر می‌رسد به دلیل گنگ بودن وضع قیمت‌گذاری خودروها، بازار دچار رکود باشد ولی بررسی‌های میدانی حکایت از روندی دیگر دارد.

طبق سالیان گذشته، با نزدیک شدن به ایام انتهایی سال، به دلیل افزایش درخواست و به عبارتی افزایش تقاضا، بهای عرضه نیز افزایش می‌یابد.

نمایشگاه‌دارانی که از ماه‌ها قبل خودروهایی را به صورت پیش‌فروش و یا نقدی با قیمت کارخانه‌ای خریداری کرده‌اند، اکنون در بهترین زمان ممکن کالای خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش می‌رسانند.

نیاز مبرم برخی از خانواده‌ها به خودرو در تعطیلات نوروز، بازار این نوع خرید و فروش‌ها را بیش و پیش از هر زمان دیگری داغ‌تر می‌کند.

چنین پدیده‌ای را در ابتدای تابستان نیز شاهد هستیم اما طبیعی است که موج شدیدتر آن در دو ماه انتهایی سال شکل می‌گیرد.

در حال حاضر وانت باردو رکورددار ارزان‌ترین خودروی تولید داخل و به عبارتی ارزان‌ترین خودروی بازار است. محصولی که نرخ رسمی و آزاد آن چندان تفاوتی ندارد و روی مرز ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

از سویی دیگر گران‌ترین خودروی تولید داخل نیسان مورانوی شاسی‌بلند از پارس‌خودرو است که قیمت کارخانه‌ای آن ۱۸۲ و قیمت بازاری آن ۲۲۴ میلیون است. یعنی یک اختلاف ۴۲ میلیونی که اغلب راهی جیب دلالان می‌شود.

به گزارش بازار خبر، در بین خودروهای وارداتی رکورد ارزان‌‌ترین مدل از آن ون ایویکو است که البته به دلیل فرم خاص کارایی،‌ مشتریان خاص و محدودی را نیز به سوی خودش می‌کشد.

اما سلطان گران‌ترین خودروی بازار کسی نیست جز مرسدس‌بنز S500 فول ۲۰۲۲ که ناقابل ۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان می‌ارزد!
 

 


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.