کارشناس لبنانی مسائل راهبردی: اسراییل توان حمله به ایران را ندارد

    کارشناس لبنانی مسائل راهبردی حمله اسرائیل به ایران را بعید دانست و تاکید کرد تهدیدات و اتهامات اسرائیل علیه ایران تازگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری آریا سرتیپ محمد عباس  در مصاحبه با شبکه خبری العالم، با اشاره به کشته شدن شماری از اسرائیلی ها در انفجار بلغارستان گفت: مشخص بود که به دلیل کینه ورزی و دشمنی اسرائیلی ها و آمریکا، ایران و حزب الله را متهم خواهند کرد. وی افزود: هر اندازه شبح جنگ دور می شود به همان اندازه جوسازی اسرائیل افزایش می یابد. اسرائیل زمانی که متوجه می شود به علت ناتوانی از ورود به جنگ با ایران، نمی تواند آمریکا را به جنگ با ایران سوق دهد جوسازی های خود را شروع می کند. کارشناس لبنانی مسائل راهبردی اظهار داشت: آمریکا فقط به دلیل منافع اسرائیل به جنگ متوسل نخواهد شد بلکه خود نیز منافعی دارد و آنها را لحاظ خواهد کرد. وی افزود: راهبرد اعلام شده دولت باراک اوباما ورود به یک و نه دو جنگ در آن واحد است بنابراین واشنگتن که در افغانستان درگیر است قبل از سال ۲۰۲۴ زمان خروج از افغانستان، به جنگ دیگری متوسل نخواهد شد. 
 
عباس تصریح کرد: اوضاع کنونی بین المللی به آمریکا و اسرائیل اجازه ورود به جنگ را نخواهد داد زیرا آمریکا با بحران های متعددی مواجه است و ایران نیز هدف آسانی نیست بلکه کشور قدرتمندی است که می تواند به همه منافع آمریکا در منطقه آسیب وارد کند. وی گفت: اسرائیلی ها به تنهایی نمی توانند ضربه سنگینی به ایران وارد کنند بنابر این برخی از سران تل آویو تمایل دارند واشنگتن را درگیر کنند. عباس افزود: آمریکا انتخابات آینده را پیش رو دارد و راهبرد آن عدم دخالت در دو نزاع به طور همزمان است علاوه بر این اوضاع اقتصادی واشنگتن نیز مناسب نیست. کارشناس لبنانی مسائل راهبردی در عین حال گفت: اگر اسرائیل حمله محدودی به ایران انجام دهد، برای این که بخواهد آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند، ایرانی ها نیز پاسخی مشابه و در همان سطح خواهند داد تا به جنگ همه جانبه تبدیل نشود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.