کارگردانی که بازیگر می‌ماند

جام جم آنلاین: این بازیگر و کارگردان شناخته‌شده تلویزیون که به قول خودش داشته زندگی‌اش را می‌کرده و بازیگری در «ساعت خوش» به سراغش آمده، پس از ۱۸ سال کار در تلویزیون پا به عرصه کارگردانی سینما گذاشت.

«رضا عطاران» که مردم کوچه و خیابان با اسم کوچک صدایش می‌کنند، به‌رغم سابقه طولانی کارگردانی در تلویزیون سال گذشته با فیلم «خوابم می‌آد» عنوان کارگردان سینما را بر خود گذاشت.

او اکنون با همین فیلم ساده و کمدی یکی از موفق‌ترین کارگردانان فیلم اولی است، چرا که فیلمش به جرگه باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران پیوسته است.

کارگردانی که معروف به استفاده از کاراکترهای مردمی در آثارش هست، این بار با همان شخصیت آسمان‌جل شناخته شده به سینما آمده و باز هم در جذب مخاطب موفق بوده است.

رضا عطاران با این‌که در عرصه بازیگری سینما تجربیات موفق و ناموفق داشته ولی چهره‌اش به عنوان یک کمدین مردمی و حتی مورد تایید منتقدان مخدوش نشده است.

او که در عرصه کارگردانی بیش از هر چیز دیگر به عنصر بازیگری تکیه دارد، «اکبر عبدی» را برای نقش مادر شخصیت اصلی «خوابم می‌آد» انتخاب کرد.

شاید کمتر کارگردان سینما به این اندازه به بازیگری اهمیت بدهد و دنیای قاعده‌گرای سینما را با بازیگری و بی‌قاعدگی تسخیر کند.

این بازیگر تمام‌قد رئال سینمای ایران با فیلم «خوابم می‌آد» که در اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینما موفق عمل کرده، اتفاقا بازیگری را تنها راهی می‌داند که می‌تواند زندگی را برایش راحت‌تر کند. شاید اهمیت بازیگری برای او، جای کمتری برای کارگردانی بگذارد ولی با نمونه‌های موفق.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.