کارگردان ایرانی بازیگر فیلم ضد‌ایرانی

رفیع پیتز، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای که فیلمی چون «فصل پنجم» را در کارنامه خود دارد، به عنوان بازیگر در فیلم ضد ایرانی «Argo» حضور دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،رفیع پیتز متولد سال ۱۳۴۵ در شهر مشهد است. مادرش ملک جهان خزایی از طراحان صحنه و لباس سینما و تئاتر است. در کارنامه فیلمسازی پیتز، فیلم‌هایی چون «زمستان است»، «فصل پنجم»، «صنم» و «شکارچی» دیده می‌شود. وی به تازگی در فیلم ارگو نقش یک مقام دیپلماتیک ایرانی را بازی می‌کند. ارگو، جدیدترین ساخته ضد ایرانی هالیوود محصول سال ۲۰۱۲ است که توسط «بن افلک» کارگردانی شده است.این فیلم به ماجرای تسخیر لانه‌جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ و گروگانگیری کارمندان آن توسط دانشجویان خط امام می‌پردازد. متأسفانه به غیر از رفیع پیتز، چند بازیگر ایرانی دیگر نیز در این فیلم حضور دارند و عمدتاً نقش‌های حاشیه‌ای فیلم را بازی می‌کنند. این اولین بار نیست که هالیوود برای ساخت فیلمی ضد ایرانی به سراغ بازیگران ایرانی می‌رود. پیش از این نیز شاهد حضور چند بازیگر ایرانی در فیلم‌هایی چون «بدون دخترم هرگز»، «سنگسار ثریا» و «شرایط» بوده‌ایم.

آخرین ساخته رفیع پیتز در ایران فیلم سینمایی «شکارچی» است که با مضمونی سیاسی قصد سیاه‌نمایی اوضاع داخلی کشور را دارد. داستان این فیلم کشتن دو مأمور پلیس توسط یک مجرم سابقه‌دار است که همسر و دخترش در جریان زد و خورد بین مأموران انتظامی و تظاهرکنندگان کشته شده‌اند. این فیلم به‌رغم تلاش کارگردان نتوانسته پروانه نمایش بگیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.