کالاهای IT در اولویت نهم ارزی نباشند

به اعتقاد یک نماینده مجلس، قرار دادن کالاهای حوزه فناوری اطلاعات در اولویت نهم ارزی و جزو کالاهای غیر ضروری و لوکس کاملا اشتباه است.
احمد آرایی نژاد در گفت و گو با موبنا با بیان اینکه قرار دادن کالاهای حوزه فناوری اطلاعات در اولویت نهم ارزی و جزو کالاهای غیر ضروری و لوکس کاملا اشتباه است، اظهار داشت: دراین خصوص حتی نیاز به بررسی نیست، به دلیل اینکه نمی توان این کالاها را در کنار سیگار و ادویه قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه تعریف کالاهای IT مشخص شود، ادامه داد: باید مشخص شود که نبود این کالاها چه تاثیری بر وضعیت کشور دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتراض و انتقاد افراد در خصوص قرار دادن کالاهایIT در اولویت بندی ارزی به حق است، ادامه داد: در برخی شرایط نیاز به کار کارشناسی است که دراین مورد حتی به چنین کاری نیاز نیست و متاسفانه دستان برخی سرمایه داران سوء استفاده کن در این نابسامانی مشخص است.
بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه و همچنین ساماندهی بازار ارز، که کالاهای حوزه IT و فناوری اطلاعات جزو اولویت ۵ تا هفتم قرار گرفته بود، در آخرین ارزیابی که از سوی بانک مرکزی برای این حوزه انجام شده،آی تی در اولویت نهم قرار گرفته است که جزو کالاهای لوکس و غیر ضروری و همردیف کالاهایی مانند کاغذ سیگار و تخم پرندگان، ماشین آلات پر مصرف و ادویه جات شده است.
در حال حاضر مکانیزم ارزدهی به اولویت های هفتم تا دهم مشخص نیست و تنها ارزدهی برای اولویت های ۱ تا ۶ تعیین شده است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.