کالای بدون شبنم قاچاق است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق ارسال یک پیامک از قاچاق و یا غیر قاچاق بودن یک کالا مطلع شوند،گفت: عرضه کالای وارداتی بدون کد رهگیری شبنم از اول تیرماه قاچاق محسوب می‌شود.
محمدصادق مفتح امروز در همایش مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در دانشکده علوم اداری و قضایی افزود: طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) که سابقه ۵ ساله در کشورهایی مانند آمریکا دارد، از مهرماه سال گذشته در مورد کالاهای مختلف وارداتی انجام شده و از اول تیرماه ۹۱ همه کالاهای وارداتی بسته‌بندی شده و غیر فله اگر بدون کد شبنم عرضه شود قاچاق محسوب می‌شود.
وی افزود: برای اینکه با قاچاق کالا مبارزه شود، باید سطح عرضه برای کالای قاچاق و غیرمجاز ناامن شود و مردم اگر بدانند یک کالا غیرمجاز و قاچاق است، آن را خریداری نمی‌کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امروزه تلفن همراه دوربین‌دار در دست اکثر مردم شهری و روستایی قرار دارد که مردم کافی است هنگام مراجعه به یک مغازه در مورد کالای وارداتی کد شبنم آن را به سامانه شبنم پیامک بزنند که بلافاصله به آنها و نیز به مسئولان ستاد اعلام خواهد شد این کالا قانونی و یا به صورت قاچاق عرضه می‌شود.
مفتح تاکید کرد: وقتی مردم عادی با یک تلفن همراه و پیامک از قاچاق بودن و یا غیرمجاز بودن آگاه می‌شوند به طریق اولی ماموران سازمان بازرسی نیزمی‌توانند از قاچاق بودن کالا آگاهی پیدا کنند.
به گزارش فارس،مفتح با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان تولید ملی گفت: پدیده قاچاق کالا اولین سنگری را که حمله می‌کند، همان کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی است.
وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا بعد از جنگ تحمیلی به عنوان دغدغه مسئولان کشور قرار گرفت و امسال با یک همت مضاعف آسیب‌شناسی جدی می‌شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اچرای طرح شبنم یعنی شبکه بازرسی و نظارت مردمی گفت: مردم با داشتن یک تلفن همراه و پیامک کردن مشخصات یک کالا می‌توانند از مبداء‌ کالا، واردکننده و مجوز آن آگاه شوند و یا اینکه قاچاق بودن و یا غیرمجاز بودن کالا را دریابند.
وی تاکید کرد:‌ از اول مهرماه سال ۹۰ طرح شبنم در مورد ۴ کالای اصلی وارداتی انجام شد و از اول تیرماه سال ۹۱ کلیه کالاهای وارداتی غیر فله و بسته‌بندی کد شبنم دریافت می‌کنند.
مفتح تاکید کرد: با فراگیر شدن طرح شبنم شبکه توزیع کالا در کشور به روز می‌شود.
مفتح گفت: عرضه کالای غیرمجاز و قاچاقی ظلم مضاعفی به کشور است که نباید بستر و بازار عرضه در اختیار افراد سودجو قرار گیرد و باید این شبکه برای کالای غیرمجاز ناامن شود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.