کالبدشکافی با اندام مصنوعی چاپی +عکس

دانشجویان پزشکی در آینده قادر خواهند بود کالبد شکافی را با استفاده از بدن‌های مصنوعی پرینت گرفته شده توسط فناوری پرینت سه بعدی تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از دغدغه‌های اصلی در دانشکده‌های پزشکی، تهیه اجساد برای انجام کالبد شکافی و استفاده در کلاس‌های آناتومی دانشجویان است، اما محققان امیدوارند با توسعه هرچه بیشتر فناوری پرینت سه بعدی بتوانند اندام مصنوعی بدن انسان را با این فناوری تولید کنند.

با فناوری پرینت سه بعدی می توان طیف گسترده‌ای از آناتومی بدن انسان شامل عضلات، استخوان‌ها و حتی اندام را تولید کرد و پزشکی مدرن با ورود این فناوری شاهد تحول عظیمی خواهد بود.

اگرچه اندام پرینت گرفته شده بافتهای بیولوژیکی واقعی نیستند، اما شامل موادی هستند که بطور فیزیکی می‌توانند وضعیت گوشت یا استخوان واقعی را شبیه‌سازی کنند.

موفقیت در ساخت اندام مصنوعی بدن با فناوری پرینت سه بعدی شامل استخوان، عضله، پوست و رگ‌های خونی می‌تواند هزینه‌ آموزش‌های پزشکی و نیاز به اجساد انسانی و حیوانی را کاهش دهد.

همچنین از این اندام مصنوعی می‌توان برای انجام تصویر برداری‌های پزشکی شامل سی تی اسکن یا MRI‌ استفاده کرد که می‌تواند به پزشکان برای بررسی دقیق اندام قبل از اعمال جراحی کمک کند.

محققان در حال آزمایش سلول‌های خونی مصنوعی و استخوان تولید شده با فناوری پرینت سه بعدی هستند و تحقیقات زیادی در این زمینه باید صورت گیرد.

مرکز تحقیقات ارتش آمریکا، برای توسعه فناوری پرینت سه بعدی، ۶۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.