کانال تلویزیونی روسی: بحران مواد غذایی جهان را تهدید می کند

به گزارش ایرنا، در گزارش کانال تلویزیونی روسی گفته شد: جهان با خطر بحران غذایی رو برو می شود و شرایط آب و هوایی عامل بروز آن می باشد.

در این گزارش خاطرنشان شد: ایالات متحده آمریکا دوره خشکسالی را طی می کند که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه می باشد.

در گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه افزوده شده است: شرایط جوی نامساعد در بسیاری از کشورهای جهان موجب رشد قیمت خواربار و مواد غذایی بی شکل بی سابقه ای افزایش یابد.

در ادامه گزارش خاطرنشان شده است: شمار گرسنگان در کره زمین از مرز یک میلیارد نفر فراتر رفته است.

در گزارش منبع خبری روسی افزوده شده است: بهای غلات ویژه خوراک حیوانات و سویا و ذرت در بازارهای جهانی افزایش یافته و از ارقام سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز که جهان دچار بحران خواربار شده بود، فراتر رفته است.

در این گزارش پیش بینی شده است که با توجه به ناتوانی آمریکا در تامین نیمی از صادرات جهانی سویا و گندم به دلیل بروز خشکسالی در این کشور، کمبود این نوع مواد غذایی در ایالات متحده منجر به افزایش قابل توجه بهای آنها در سطح جهانی شود.

در گزارش کانال دوم تلویزیون روسیه گفته شد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، نیمی از کشتزارهای ذرت و سویا در آمریکا حداقل در دو هفته آینده دچار خشکسالی خواهند شد و میزان تولید این نوع مواد غذایی تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

در پایان گزارش خاطرنشان شده است: در روسیه هم که دومین تولید کننده جهانی غلات پس از آمریکا می باشد، خشکسالی بخشی از محصولات کشاورزی را از بین برده است.

منبع روسی به نقل از ‘پاول اسکوروخین’ رییس اتحادیه تولید غلات روسیه گفت: ممکن است تولید غلات این کشور کمتر از ۸۰ میلیون تن باشد که نسبت به رقم ۲/۹۴ میلیون تن سال گذشته کاهش چشمگیری خواهد بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.