کاهش آمار مبتلایان به ایدز در جهان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مرکز ایدز سازمان ملل گزارش داد: آمار اشخاص مبتلا به ویروس ایدزHIV و مرگ و میر ناشی از این بیماری به طور چشمگیری در سراسر جهان کاهش یافته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ از سال ۲۰۰۱ تاکنون درصد مبتلایان به ویروس (HIV) در میان کودکان ۵۲ درصد و به طور کلی در میان کودکان و بزرگسالان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش آمار مبتلایان به ویروس (HIV) در میان کودکان و بزرگسالان در سال ۲۰۱۲ م./ ۲.۳ میلیون نفر بوده است که این میزان از سال ۲۰۰۱، ۳۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین در سال ۲۰۱۲، ۲۶۰ هزار کودک به این ویروس آلوده شدند که ۵۲ درصد کمتر از سال ۲۰۰۱ است. مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز نیز از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، درپایان سال ۲۰۱۲، حدود ۹.۷ میلیون نفر در کشورهای کم درآمد و متوسط به درمان ضد ویروس ایدز دسترسی داشتند که این میزان افزایش ۲۰ درصدی را در مدت یک سال نشان می دهد.

این آمار قابل توجه همچنین نشان می دهد مرگ و میر بیماران مبتلا به ویروس سل و ایدز به طور همزمان ، از سال ۲۰۰۴ تا کنون ۳۶ درصد کاهش یافته است.

مرکز ایدز سازمان ملل متحد برآورد کرد: با توجه به افزایش راهکارهای درمان این بیماری تا سال ۲۰۲۲، احتمالا ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به ایدز در جهان بهبود خواهند یافت.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.