کاهش محبوبیت اوباما در میان رای‌دهندگان آمریکایی

جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان داد میزان برتری اوباما بر میت رامنی در کسب آرای رای دهندگان آمریکایی کاهش پیدا کرده و به پنج درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کاهش در حالی به وجود آمده است که میزان برتری اوباما در هفته پس از گردهمایی ملی حزب دموکرات هفت درصد بود.

در حالی که تنها ۵۰ روز بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر باقی نمانده، باراک اوباما در یک نظرسنجی که توسط خبرگزاری رویترز و موسسه IPSOS انجام شد، توانست ۴۸ درصد از آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را به دست آورد و میت رامنی،‌ فرماندار سابق ایالت ماساچوست آمریکا ۴۳ درصد رای کسب کرد.

روز پنج شنبه هفته گذشته نیز نظرسنجی مشابهی نشان داد که اوباما با نتیجه ۴۸ درصد در مقابل ۴۱ درصد، از میت رامنی جلوتر است.

از سوی دیگر در روزهای اخیر آمریکایی‌ها در خصوص مسائل مهمی نظیر اشتغال و اقتصاد با نسبت کمی اوباما را بر میت رامنی ترجیح داده‌اند.

۳۷ درصد از رای دهندگان در نظر سنجی‌های آمریکا معتقدند اوباما برنامه بهتری برای اقتصاد این کشور دارد و که ۳۴ درصد چنین تصوری را درباره میت رامنی قائل هستند.

در نظرسنجی پنج شنبه هفته گذشته، اوباما در زمینه اقتصادی با نتیجه ۳۶ درصد به ۳۵ درصد از رامنی پیش بود. همچنین در نظرسنجی اخیر در خصوص مساله اشتغال ۴۰ درصد شرکت کنندگان حامی اوباما بوده و ۳۶ درصد حامی میت رامنی.

اما با وجود این در خصوص تعامل با مساله کسری بودجه دولت فدرال آمریکا، رامنی با نتیجه ۳۴ درصد به ۳۹ درصد از رامنی پیش افتاد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.