کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها با “مراقبت پس از خروج”

۱۶م دیماه ،

اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

رئیس سازمان زندان‌ها، هدف از تشکیل مرکز مراقبت پس از خروج را کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها دانست.

غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از رشد مرکز ” مراقبت پس از خروج” در سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: این مرکز برای حمایت از زندانیان آزاد شده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات خود اشتغالی به زنان و مردان آزادشده از زندان که رقم آن همه ساله در بودجه تعیین می‌شود از سوی این مرکز به زندانیان داده می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها نبود اشتغال مناسب را یکی از زمینه‌های ارتکاب جرم دانست و گفت: گرچه ما متولی اشتغال نیستیم اما به دلیل اینکه زندانیان مورد بی مهری متولیان اشتغال قرار می‌گیرند در زندان به حرفه آموزی پرداخته و گواهی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کرده که با فراگیری آموزش‌های فنی بعد از آزادی از زندان برای اشتغال خود استفاده کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: سازمان زندان‌ها با مقدار اعتبار محدودی که در اختیار داشته به مطالعه و بررسی وضعیت زندانیان پرداخته و وام خود اشتغالی در اختیار زندانیان آزاد شده قرار می‌دهد.

وی هدف از تشکیل مرکز مراقبت بعد از خروج را کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال و بازگشتن به شغل قبلی زندانیان و حضور مجدد آنها در جامعه نیازمند مراقبت، آموزش و ارائه تسهیلات است که مرکز مراقبت‌های پس از خروج زندان در سال قبل در این زمینه رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.