کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای در چهار ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اجتماعی ایرنا، سردار ‘اسکندر مومنی’ در حاشیه رزمایش مرحله دوم سفرهای تابستانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کاهش به رغم افزایش ۱۵درصدی سفرها در سال جاری است.

وی اظهار داشت:از شور، نشاط و شادابی مردم برای سفر خوشحال هستیم، اما باید توان پلیس راهور را به اندازه افزایش سفرها زیاد کرده تا جاده های امنی برای سفر مردم داشته باشیم .

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهد ها در تهران، خاطر نشان کرد: از عصر امروز-دوشنبه – سفرهای مردم تهران آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود ترافیک سنگینی در خروجی های استان تهران ایجاد شود.

سردار مومنی به مردم توصیه کرد با توجه به ایجاد ترافیک سنگین جاده ای در تعطیلات پیش رو، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پیش بینی مدت سفر و زمان اوج ترافیک را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کمین نیروهای راهور در جاده ها گفت:رعایت قانون برای همه رانندگان چه زمانی که پلیس حضور داشته باشد و یا حضور نداشته باشد الزامی است بنابراین واژه کمین برای نظارت بر ترافیک جاده ها واژه صحیحی نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص مشکلات جاده قم – گرمسار افزود: این جاده فاقد استانداردهای لازم است و در جلسه اخیر با مسوولان راهسازی نیز بر استانداردسازی این جاده تاکید شده است و آنان قول دادند تا پایان شهریور ماه سال جاری مشکلات موجود در این جاده برطرف شود.

**‌۴۰ درصد جاده های کشور تحت کنترل دوربین ها

سردار مومنی در ادامه با بیان اینکه ۴۰ درصد جاده های کشور تحت کنترل دوربین ها قرار دارند، اظهار داشت: تمامی این دوربین ها فعال هستند و تخلفات جاده ای را ثبت می کنند.

وی تجهیز جاده های کشور به سیستم هوشمند کنترل ترافیک را یکی از اولویت های سه گانه پلیس راهور دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش خودروها و سفرها، حضور فیزیکی پلیس در همه معابر و جاده ها امکان پذیر نیست و باید به سمت استفاده از فناوری های نوین برویم.

این مقام مسوول یادآوری کرد: در سال ۸۵ با وجود تردد ۵/۶ میلیون دستگاه خودرو در کشور ، ۲۷ هزار نفر تلفات جاده ای گزارش شد این در حالی است که تردد ۱۵ میلیون دستگاه خودرو در شرایط کنونی، تلفات جاده ای به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

مومنی تاکید کرد:اگر شتاب در افزایش تعداد خودرو و تقاضای سفر نسبت به سال ۸۵ زیاد می شد، هم اکنون تعداد تلفات حوادث رانندگی به حدود ۶۰ هزار نفر می رسید اما خوشبختانه این آمار یک سوم است هر چند که از نظر پلیس راهور کشته شدن حتی یک نفر هم در حوادث رانندگی زیاد است.

اجتمام ** ۱۳۷۹ ** ۱۷۸۸ **۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۴۱۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.