کاهش ۱۱درصدی فروش خودرو در بازار آلمان

جام جم آنلاین: آمارهای اولیه در خصوص وضعیت بازار خودروی آلمان در ماه سپتامبر نشانگر افت شدید فروش خودرو در بازار این کشور است.

موسسه وی دی آی کی وارد کننده برندهای مختلف خودرو در آلمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان فروش خودرو در بازار آلمان طی ماه سپتامبر با کاهش ۱۱ درصدی روبرو شده است.

البته میزان فروش خودرو در بازار آلمان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

میزان فروش خودروهای جدید و نو در بازار آلمان در ۹ ماه نخست امسال نیز با کاهش ۱٫۸ درصدی روبرو شده و به کمتر از ۲٫۳۶ میلیون دستگاه رسیده است.

با تشدید بحران اقتصادی در فرانسه و اسپانیا میزان فروش خودرو در بازار این کشورها طی ماه سپتامبر به ترتیب ۱۸ و ۳۷ درصد کاهش یافت.

سازمان صنایع خودروسازی فرانسه اعلام کرد: میزان فروش خودرو در بازار این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی به شدت کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، میزان فروش خودرو در بازار فرانسه طی ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته و این رقم در بازار اسپانیا نیز با افت ۳۷ درصدی روبرو شده است.

افزایش مالیات بر فروش در اسپانیا از ابتدای سپتامبر تاثیر منفی زیادی بر فروش خودرو در این کشور داشته است .

در سالهای گذشته افزایش فروش خودرو در بازارهای آلمان، فرانسه و ایتالیا کمک زیادی به صنعت خودروسازی اروپا کرده بود، ولی اکنون میزان فروش خودرو در این کشورها نیز با کاهش روبرو شده است.

کاهش شدید فروش خودرو در بازارهای فرانسه و اسپانیا دومین و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در حالی است که نمایشگاه خودروی پاریس به تازگی برگزار شده است .

فرانسه برای یازدهمین ماه متوالی با کاهش فروش خودرو روبرو شده است .

سازمان صنایع خودرو سازی فرانسه نیز پیش بینی کرد، میزان فروش خودرو در این کشور امسال بیش از ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

شرکت خودرو سازی رنو فرانسه نیز پیش بینی کرد، در سال ۲۰۱۲ میلادی با کاهش ۱۳ درصدی فروش در بازار این کشور و افت ۷ تا ۸ درصدی فروش در بازار اروپا روبرو خواهد شد.

شرکت رنو در ماه گذشته با افت ۳۶ درصدی فروش در بازار فرانسه و کاهش ۵۱ درصدی فروش در بازار اسپانیا روبرو شده است. شرکت خودرو سازی فورد نیز اعلام کرد: میزان فروش این شرکت در ماه گذشته در فرانسه بیش از ۳۲ درصد و در اسپانیا ۴۰ درصد کاهش داشته است .

در ۹ ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی نیز میزان فروش خودرو در بازار فرانسه بیش از ۱۴ درصد و در بازار اسپانیا بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

میزان فروش شرکت فولکس واگن آلمان نیز در بازار اسپانیا در ماه گذشته بیش از ۴۴ درصد کاهش داشته است.

شرکت فیات نیز در ماه گذشته با افت ۳۴ درصدی فروش در بازار فرانسه و افت ۱۳ درصدی فروش در بازار اسپانیا روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، خبر دیگر از وضعیت اقتصادی آلمان اینکه موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرد، رشد اقتصادی این کشور در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ میلادی کمتر از پیش بینی اولیه خواهد بود .

این گزارش افزود: رشد اقتصادی آلمان امسال به ۰٫۹ درصد خواهد رسید و این رقم سال آینده نیز به ۱٫۶ درصد می‌رسد.

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی یک و ۱٫۴ درصدی را برای آلمان در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ میلادی پیش بینی کرده است. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.