کتاب خطبه های امام حسین از مدینه تا کربلا نوشته محمدرضا فخر روحانی با پیش خرید گسترده فردا در انگلستان رونمایی می شود

۲۲ آبان ،

خطبه های امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا در انگلستان

محمدرضا فخر روحانی با پیش خرید گسترده فردا در انگلستان رو نمایی می شود.

محمدرضا فخر روحانی نویسنده کتاب به خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: این اثر از محدود کتاب هایی است که توسط مجامع علمی و مذهبی انگلستان پیش چاپ در تیراژ بالا پیش خرید می شود.

وی ادامه داد: نسخه اصلی این کتاب نوشته مرحوم آیت الله محمد صادق نجمی است که پیشاً به زبان های اردو، روسی، ترکی و فرانسه ترجمه شده است و شامل گردآوری خطبه ها و برنامه ها بصورت توالی و تسلسل به صورت گزارش تفسیری لحظه به لحظه از حرکت اما حسین(ع) از مکه تا کربلا است.

فخر روحانی افزود: ترجمه کتاب به انگلیسی حدود ۲سال وقت برد و با توجه به اینکه فقط مخاطب انگلیسی زبان مسلمان آن را نمی خواند پی نوشت هایی به آن اضافه کردیم بطور مثال در بعضی از خطبه های امام حسین (ع) آیات قرآن بکار رفته و برای متوجه شدن فرد باید منبع مشخص شود.

وی در ادامه افزود: در این کتاب نسبت به نسخه اصلی ان ۳ نقشه گنجانده شده که شامل حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و نقشه جغرافیایی کربلا است.

وی خاطرنشان کرد: پیش خرید این کتاب در انگلستان بی سابقه بوده است و تا فردا رونمایی خواهد شد و قرار است چند نسخه از این کتاب ارزشمند به تولیت حرم امام حسین(ع) اهدا شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.