کشتار فجیع مسلمانان میانمار در نشست فوق العاده کمسیون امنیت بررسی می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای این کمسیون در نشستی ویژه موضوع کشتار فجیع مسلمانان میانمار و سکوت جوامع حقوق بشر در قبال این موضوع را بررسی و موضع خود را به صورت بیانیه اعلام خواهند کرد.

سید باقر حسینی نماینده مردم زهک هیرمند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از سکوت مجامع حقوق بشر و سازمان ملل در قبال کشتار فیع مسلمانان بی دفاع میانمار اظهار داشت: در این راستا کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه اول تیرماه در نشستی ویژه کشتار فجیع مسلمانان میانمار را بررسی خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پس از تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این نشست بیانیه ای نیز برای اعلام موضع منتشر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ماحصل این نشست برای پیگیری و ترتیب اثر به وزارت امور خارجه اعلام می شود که قطعا در موضع گیری دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است؛ “تین سین”رئیس جمهور نظامی میانمار، جمعیت ۸۰۰هزار نفری مسلمانان روهینگیا در این کشور را خارجی معرفی کرده و گفته است مسلمانان یا باید در اردوگاههای اوارگان متمرکز شده یا اخراج شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.