کشف ژن گسترش سرطان سینه

جام جم آنلاین: دانشمندان می گویند ژنی را کشف کرده اند که موجب گسترش سرطان سینه می شود. این کشف می تواند راه را برای ارائه درمانهای جدیدی برای این بیماری کشنده هموار کند.

کشف ژن «RhoC» می تواند به ارائه درمان های منجر شود که رفتار تهاجمی سلول های سرطان سینه را هدف قرار می دهند.

در برخی موارد پزشک، مجبور به توقف شیمی درمانی می شود چرا که این شیوه سلول های بنیادی سرطانی را که موجب گسترش تومور می شوند، از بین نمی برد.

پیش از این، تاثیر ژن «RhoC» در تحریک متاستاز (گسترش سرطان) به استخوانها نشان داده شده بود.

میزان این ژن همزمان با پیشرفت سرطان سینه افزایش می یابد و هر چه میزان این ژن بیشتر باشد، عمر بیمار کوتاه تر می شود.

دانشمندان معتقدند شیمی درمانی و پرتو درمانی رایج اغلب بی تاثیر هستند چرا که این شیوه های درمانی سلول های بنیادی عامل گسترش تومور را از بین نمی برند.

با این حال اکنون محققان شیوه نوینی برای هدف قرار دادن و کشتن سلول های بنیادی سرطانی یافته اند.

محققان دریافته اند بیان این ژن برای متاستاز سرطان در بین سلول های سرطانی و سلول های سالم لازم است .

محققان دانشگاه میشیگان با انجام آزمایش هایی بر روی موش ها دریافتند بیان بیش از اندازه ژن «RhoC» به تنهایی می تواند موجب گسترش سلول های سرطانی شود.

آنها اکنون در حال مطالعه یک داروی مولکولی کوچک برای مهار ژن «RhoC» هستند که نتایج بررسی های اولیه آن در محیط ازمایشگاه امیدوارکننده بوده است.

محققان دانشگاه میشیگان می گویند: از بین بردن سلول های بنیادی سرطان می تواند برای درمان سرطان های خاص مهم باشد اما در حال حاضر ممکن است بتوانیم با این کشف جمعیت سلول های بنیادی سرطانی و رفتار های تهاجمی آنها را با ایجاد اختلال در سازوکار مولکولی شان را مدیریت کنیم. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.